logo

fb youtube rss

Σύνδεση

Άγιο Φώς

KORAHS FOS DHLOSEIS

 

Δηλώσεις Αδαμαντίου Κοραή για το Άγιο Φως – 1826 Του Μ. Καλόπουλου

Άγιο Φως και Αδαμάντιος Κοραής 18 Φεβρουαρίου 1826

*«Μηχανουργήματα λαοπλάνων ιερέων τα εξ ουρανού ψευδοκαταίβατα φώτα»

*«θαύμα αισχροκέρδιας... μηχανουργήματα λαοπλάνων ιερέων» και «ψευδοκαταίβατα (είναι τα) φώτα της Ιερουσαλήμ...».

*«Μοναχοί (θρασύτατοι γόητες) επινόησαν το θαύμα του αγίου φωτός, για να ενισχύσουν τον ηλίθιο ζήλο των προσκυνητών»

*«Όνειδος και αίσχος, στρατηγούμενον από θρασύτατους θαυματοπλάστες... Αξιοθρήνητοι οι κατ έτος τρέχοντες μωροί και πλανημένοι προσκυνητές του θαύματος»

*«Τέτοιων θαυμάτων έχουν ανάγκη οι ψευδοθρησκείες»

*«Ασυγχώρητον, με παντοειδείς δόλους να υπερασπίζεται η θρησκεία πλαστά θαύματα και πάσης λογής ανομήματα»

*«Στρατεύματα μεθυσμένων προσκυνητών που δεν αισχύνονται να ονομάζονται χατζήδες»

*«Ελευθερώστε την Ανατολική εκκλησία από το όνειδος του αισχρού θαυματουργήματος»

*«Το άγιον φως είναι πλάσμα ασεβές και αναίσχυντον... πλάσμα Λατίνων μοναχών και φραγγοπατερικόν γέννημα»

*«Μην πιστεύετε λοιπόν όσα λέγουν περί του αγίου φωτός»

*«Αναίσχυντη θαυματοποιία... και πλάσμα του μεσαίωνα, κατασκευασμένο από σκοταδιστές Καπουτσίνους».

*«Της Ελλάδος ο κοινός λαός, μωρός ότι πιστεύει το άγιον φως»!

*«Ιερείς και λαός να καθαρισθώσιν από (αυτό) της δεισιδαιμονίας το όνειδος».

 


«Οι ποιμένες... πρώτοι αυτοί (αυτό) το γέννημα του σκότους (το άγιον φως, πρέπει) να σβέσωσι και τους τρέχοντας εις θέαν και προσκύνησιν αυτού, να εμποδίζωσιν». Αδαμάντιος Κοραής ΑΤΑΚΤΑ προλεγόμενα Γ΄ τόμου.

 
 

 KORAHS FOS DHLOSEIS2

 

 

 

TSETSIS

 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Πατριαρχείου: «Θρύλος το Αγιον Φως» του Μ. Καλόπουλου

Θρύλος ή πραγματικότητα το Άγιον Φως

Άρθρο του Μέγα πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Πατριαρχείου

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ – (ΣΤΟ ΒΗΜΑ 21/4/2006)

«Ο Πατριάρχης δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος».

«το ουρανόθεν Άγιο Φώς, δεν ειναι παρα ένας θρύλος»

«ο Πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα»

Η επικείμενη εορτή του Πάσχα ξανάφερε στο προσκήνιο το θέμα της αφής του Αγίου Φωτός. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις φημολογούμενες προθέσεις του καθηρημένου πρώην Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ειρηναίου να κάνει δυναμική κάθοδο στον Πανάγιο Τάφο το Μέγα Σάββατο και με την ανοχή, αν όχι την στήριξη, του Ισραήλ να προεστεί της τελετής του Αγίου Φωτός. Ας ελπίσουμε ότι πρόκειται για φήμες και δεν θα ξαναγίνουμε μάρτυρες φαιδροτήτων που θα ερεθίσουν κόσμο και θα ταράξουν την γαλήνη των ημερών.

Τα τεκταινόμενα στην Ιερουσαλήμ και ο κίνδυνος να πολιτικοποιηθεί μια βασική για την πίστη μας λειτουργική πράξη, δίνουν πλέον στην Εκκλησία την μοναδική ευκαιρία να άρει το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει μέχρι σήμερα τα σχετικά με την αφή του Αγίου Φωτός, διαφωτίζοντας τους πιστούς όσον αφορά το θεολογικό υπόβαθρο και τον συμβολισμό της ωραίας και ευφρόσυνης αυτής τελετής, και εξηγούμαι.

«Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή αφής το Άγιον Φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του Πατριάρχου».

Όπως όμως αναφέρει ο διαπρεπείς καθηγητής Κωνσταντίνος Καλοκύρης στο περισπούδαστο σύγγραμμά του «Το Αρχιτεκτονικό Συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το Θέμα του Αγίου Φωτός» πρόκειται για έναν θρύλο, ο οποίος καλλιεργήθηκε στους Άγιους Τόπους μετά την εισβολή των σταυροφόρων και μέσα στα πλαίσια της διαμάχης Ορθοδόξων Λατίνων και Αρμενίων, που ο καθείς διεκδικούσε δι’ εαυτόν το προνόμιο του «λαμβάνειν εξ ουρανού» το ανέσπερο Φως!

Η ευχή την οποία αναπέμπει ο Πατριάρχης προ της αφής μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο είναι σαφέστατη και δεν επιδέχεται καμιά παρερμηνεία. Ο Πατριάρχης δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος. Απλώς «αναμιμνήσκεται» της θυσίας και της τριημέρου Αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος σ’ Αυτόν λέγει: «εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδίδομεν τοις πεστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξεις αυτό αγιασμού δώρον...» Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ο Πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται πάνω στον Πανάγιο Τάφο. Όπως ακριβώς πράττει ο κάθε Πατριάρχης και ο κάθε κληρικός την ημέρα της Λαμπρής, όταν παίρνει Φως Χριστού από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται υπεράνω της συμβολίζουσας τον Τάφο του Κυρίου Αγίας Τράπεζας.

Το μυστήριο όμως που καλλιεργήθηκε γύρω από το τελετουργικό της αφής του Αγίου Φωτός και οι λαϊκές περί αυτού αντιλήψεις στις μέρες μας συνετέλεσαν στην οικειοποίηση και εκμετάλλευση από έξω εκκλησιαστικούς κύκλους της άκρως συμβολικής και κατανυκτικής αυτής λειτουργικής πράξεως της Εκκλησίας μας. Ο λόγος για την διαπόμπευση του Αγίου Φωτός με την οργανωμένη αεροπορική μεταφορά του στον ελλαδικό χώρο, συνοδεία κυβερνητικών παραγόντων, τιμητικών αγημάτων, ευζώνων και προσκόπων (και φυσικά τηλεοπτικών συνεργείων!), προκειμένου όπως ο νεοέλληνας γιορτάσει «αυθεντικό ελληνικό Πάσχα». Ωσάν οι πρόγονοί μας να μη γιόρταζαν Ανάσταση Χριστού προτού εφευρεθεί το αεροπλάνο! Ή ωσάν οι ανά τα πέρατα της οικουμένης Ορθόδοξοι να μην εορτάζουν Πάσχα Κυρίου, μια και η Ολυμπιακή δεν «πετά» ως τις χώρες τους!

Επέστη όμως καιρός να τερματισθεί ο διασυρμός των Θείων. Είναι δε σόλοικο και αποτελεί και αποτελεί ασέβεια το να αποδίδει κανείς «τιμές Αρχηγού Κράτους» στο Άγιον Φως, το οποίο προέρχεται από τον τάφο εκείνου που δήλωσε ότι «η Βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου»       

Μέγας πρωτοπρεσβύτερος  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ

ΤΟ ΒΗΜΑ 21/4/2006



........................................................................................
Αν αυτό δεν δικαιώνει απόλυτα τις θέσεις του σκεπτικισμού τότε o κοινός νους απουσιάζει τέλειος και έχουμε πρόβλημα κατανόησης του αυτονόητου. Όπως είπε και κάποιος σοφός πρόσφατα: «τελικά ο κοινός νους δεν είναι καθόλου κοινός»!
Μ. Καλόπουλος

 
 

Τα κεριά μπορούν να ανάψουν μόνα τους, ισχυρίζεται ο πρόεδρος των σκεπτικιστών

http://www.protothema.gr/greece/article/466379/ta-keria-boroun-na-anapsoun-mona-tous-ishurizetai-o-proedros-skeptikiston/

KORNILIOS MHTROPOLITHS

Άγιο Φως και Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος. Του Μ. Καλόπουλου

2008 Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος. Δυο φόρες τοποτηρητής πατριαρχικού θρόνου: «Οι ευχές έχουν την δύναμη να αγιάσουν το φυσικό φως και εδώ μιλούμε για φυσικό φως. Αλλά οι ευχές που αναγιγνώσκονται υπό του Πατριάρχου καθαγιάζουν και το φυσικό φως, επομένως έχει την χάρη του αγίου φωτός. Το θαύμα είναι η επίκλησης ή η προσευχή του ιερέως και αγιάζεται το φως. Είναι φυσικό φως που ανάβεται από την ακοίμητο κανδήλα, η οποία φυλάσσεται στο σκευοφυλάκιο του Ναού της Αναστάσεως». Βλέπε στο 6:50: https://www.youtube.com/watch?v=ZzDaVyWEjtQ

 
 

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Κάθε αναδημοσίευση άρθρου ολική ή μερική θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας: www.greatlie.com το οποίο θα πρέπει να είναι ενεργός σύνδεσμος (link) στην σελίδα του άρθρου. Σε αντίθετη περίπτωση το ιστολόγιο επιφυλάσσεται για χρήση κάθε νομίμου δικαιώματος του.

KANDILA

 

Άγιον Φως: Προσοχή στις πανουργίες της περιγραφής. Του Μ. Καλόπουλου

Άγιον Φως Συνοπτικ Παρουσίαση

 

http://web.archive.org/web/20130529151340/http://www.jerusalem-patriarchate.info/gr/agion_fos.htm

Προσοχή στις πανουργίες της περιγραφής:

Τν 12ην μεσημβρινν… Εναι ναγκαον ν τονίσουμε τι ο τερόδοξοι χουν προκαταβολικς ρευνήσει λον τ σωτερικν το ερο Κουβουκλίου, δι ν πιστοποιήσουν τι δν πάρχει ναμμένον κανδήλιον λλη πηγ φωτς. (Δεν αναφέρουν ότι ο καλόγερος Μητροφάνης κρύφτηκε ολόκληρος δυο φόρες εντός του κουβούκλιου χωρίς να τον δει κανείς!)

Κατ τν 12ην τς μέρας… λυχνία, (δεν αναφέρουν αν είναι σβηστή ή αναμμένη) ς γίνεται χρσις (δεν αναφέρουν ποια η χρήση της) ν τ ερ τελετ, μεταφέρεται ες τ γιον Κουβούκλιον δι τς συντομωτέρας δο.

Τ σπουδαον εναι τι τ γιον φς δι λίγα λεπτ (δεν αναφέρει πόσα) δν χει πυράδα. Δηλαδἐὰν ες κουμπήστγιον φς ες τχέρια του δν θ κα. (Δεν αναφέρουν καθόλου χρόνο ακαϊας ούτε έστω 30 δευτερολέπτων σε στάσιμο χέρι…!)

 

 

Άγιο Φως
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
http://el.wikipedia.org/…/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF_%CE%A6%C…
Υπάρχει η άποψη ότι πρόκειται για μια απόκρυφη εφαρμογή που οργανώνουν οι κληρικοί του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων εδώ και αιώνες. Μία εκδοχή που προβάλλεται σύμφωνα με την άποψη αυτή είναι ότι τα κεριά έχουν εμβαπτιστεί προηγουμένως σε φώσφορο, ο οποίος έχει την ιδιότητα της αυτοανάφλεξης μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Ο φωσφόρος από την άλλη ως χημικό στοιχείο ανακαλύφθηκε κατά τον 17ο αιώνα και δεν απαντάται ελεύθερος στη φύση. Για τους υποστηρικτές αυτής της άποψης ήταν παρ' όλα αυτά γνωστές από πολύ παλαιότερα στην περιοχή της Μέσης Ανατολής κάποιες «θαυματουργές ουσίες» ή «κρήνες» (πηγές) που παρουσίαζαν τέτοιου είδους φαινόμενα. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να σημαίνει ότι είτε ολόκληρος ο Πανάγιος Τάφος βρίσκεται σε μια τέτοια περιοχή είτε ότι χρησιμοποιείται αυτούσια κάποια πανάρχαιη «θαυματουργή ουσία» (χημική ένωση) της οποίας το όνομα και η σύσταση διατηρούνται μέχρι σήμερα ως ιερατικό «επτασφράγιστο» μυστικό. Εντούτοις, όπως υποστηρίζεται από πιστούς, η φλόγα που προέρχεται από το Άγιο Φως φέρεται να φωτοβολεί αλλά να μην προκαλεί καύση κατά τα πρώτα 33 λεπτά, σε αντίθεση με τη φυσική δράση της φωτιάς. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση καταφανής είναι η σύγκριση που γίνεται αναφορικά όχι με το φως αλλά με τη φωτιά.

Ο συγγραφέας Μιχάλης Καλόπουλος έχει δημοσιεύσει έρευνα που υποδεικνύει ότι τα αυτοαναφλεγόμενα υλικά και η θρησκευτική πυροτεχνουργία που ήταν γνωστή στην αρχαιότητα είναι επαρκή για να παράγουν το αποτέλεσμα που περιγράφεται ως «άγιο φως». Βεβαίως η εκτίμηση αυτή παραβλέπει το γεγονός ότι τα κεριά δεν αυταναφλέγονται άκαιρα, αν και η προμήθεια τους γίνεται από υπαίθριους χώρους ή καταστήματα, τα οποία έχουν τα εμπορεύματα εκτεθιμένα στον αέρα, και μάλιστα η προμήθεια των κεριών, συχνά γίνεται αρκετές ημέρες πριν την Ανάσταση, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, οι πιστοί παραμένουν στον Ναό της Αναστάσεως από το βράδυ της Μ. Παρασκευής.


Σημείωση Καλόπουλου: Υπάρχουν πολλές αφήγηση που θέλουν κεριά στην Ιερουσαλήμ να έχουν αυταναφλεγή τελείως άκαιρα. Αλλά και τρόπος υπάρχει να αναφλεγούν μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.

 
 

Τα κεριά μπορούν να ανάψουν μόνα τους, ισχυρίζεται ο πρόεδρος των σκεπτικιστών

http://www.protothema.gr/greece/article/466379/ta-keria-boroun-na-anapsoun-mona-tous-ishurizetai-o-proedros-skeptikiston/

 

 

 

 

Καλόπουλος: Μοναχός βεβαιώνει την απάτη του αγίου φωτός! (Βίντεο)

«Αυτές τις μέρες φιλοξενούμε στην ιεράν αρχιεπισκοπήν κλιμάκιο από μητροπολίτες από το πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Ένα βράδυ μετά το δείπνον, ο αρχιεπίσκοπος Μακάριος επρότεινε να πάρουμε το καφεδάκι μας στο μέγα συνοδικόν. Εκεί λοιπόν συζητώντας διάφορα θέματα ρώτησε ο Μακάριος τους φιλοξενούμενους Μητροπολίτες: Άγιοι αδελφοί, τώρα που είστε εδώ, είναι ευκαιρία να μου λύσετε μια απορία που έχω. Του είπαν στην διάθεση σου Μακαριότατε αν μπορούμε, γιατί όχι. Και τους είπε ο Μακάριος: άγιοι αδελφοί πέστε μου σας παρακαλώ τι γίνεται με το θαύμα του άγιου φωτός, είναι πράγματι θαύμα;
«Οι Μητροπολίτες απ τα Ιεροσόλυμα εμειδίασαν και του είπαν: Μακαριότατε, κοροϊδεύουμε τον κόσμο, είναι ντροπή μας να κοροϊδέψουμε και εσένα. Ο Μακάριος είπε: Μα δηλαδή, θέλετε να πείτε πως δεν είναι θαύμα; Όχι δεν είναι θαύμα! Ε, τι είναι λοιπόν; Μακαριότατε είναι μια τελετή η οποία γίνεται κάθε μέγα Σάββατο εις τον ιερό ναό της αναστάσεως, Ο Μακάριος τους είπε: Και γιατί δεν λέτε την αλήθεια εις τον κόσμο; Και απήντησαν: Μακαριότατε ποιος τολμά να πει την αλήθεια εις τον κόσμο... θα μας λυντσάρουν. Αυτή ήταν η αφήγηση του Αρχιερέως».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Κάθε αναδημοσίευση άρθρου ολική ή μερική θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας: www.greatlie.com το οποίο θα πρέπει να είναι ενεργός σύνδεσμος (link) στην σελίδα του άρθρου. Σε αντίθετη περίπτωση το ιστολόγιο επιφυλάσσεται για χρήση κάθε νομίμου δικαιώματος του.

Διαβάστε περισσότερα: Καλόπουλος προς Αρχιμανδρίτη Ελισσαίο: Χημικόν το "άγιο" φως και ιδού η προϊστορία του!