logo

fb youtube rss

Σύνδεση

Ελληνισμός

BILLI KRITIKI MHTIS STHINA   Ένα αξιοθαύμαστο και καινοτόμο έργο για τα λησμονημένα δυστυχώς ελληνικά ζητήματα είναι το βιβλίο «Μήτις-Αθηνά» του Μιχάλη Καλόπουλου. Ένα έργο που ξεπερνά κατά πολύ την Πραγματεία και κινείται μεταξύ επιστημονικών και ιστορικών ορίων χωρίς την παραμικρή διάθεση συναισθηματικής υπερβολής, αφού είναι γνωστός   ο τρόπος με τον οποίο ο Καλόπουλος αποδεικνύει τα λεγόμενα και γραφόμενά του, από   τα προηγούμενα αξιέραστα έργα του.
  Τα κεφάλαια Γ, Δ και Ε, αποτελούν μία ενδελεχή ερμηνεία για την Μήτιδα Θεά    Αθηνά. Την ''σκεπτόμενη'', την ''προνοητική'' και την ''μεριμνούσα'' για τα των  Ελλήνων πράγματα Θεά Αθηνά, με τα 320 προσωνύμια και επίθετα, που πρώτος συνέταξε και παρουσίασε το 2010 ο Μιχάλης Καλόπουλος προμηνύοντας τότε, την εμπεριστατω-μένη παρούσα έκδοση. Τα εν λόγω κεφάλαια είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα όχι μόνο για τους εντρυφούντες στην Ελληνική Γραμματεία, αλλά και για τους ενδιαφερόμενους περί των πατρώων λατρευτικών τελετών ιερουργούς και δη τους μελετητές των ιδιοτήτων της Αθηνάς, προκειμένου να την προσεγγίσουν νοητικά περισσότερο, διότι όπως λέγει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας: «οι Έλληνες πρόγονοί μας, ήταν αυθεντικοί   εννοιολάτρες και όχι ειδωλολάτρες»!
   Στο κεφάλαιο Η, η εννοιολατρεία ξεδιπλώνεται... ο αναγνώστης μελετά την   αλληγορία στην Οδύσσεια του Ομήρου και μέσα απ' αυτή αντιλαμβάνεται την ιστορία της Νοημοσύνης, όπως δεν την διδάχθηκε ποτέ και πουθενά, ούτε από την χαλκευμένη και ψευδολογούσα μυθολογική ιστορία των εγκυκλίων μαθημάτων του ΥΠΕΠΘ, ούτε κι από άλλα εγκυκλοπαιδικά και μη,  εμπορικά αναγνώσματα της αγοράς.
   Τέλος, η διοικητική ανεπάρκεια των πολυπραγμόνων, πολύγνωμων και διηρημένων Ελλήνων, μαζί με τα πικρά συμπεράσματα του συγγραφέα, στον επίλογο του βιβλίου, αφήνουν στον αναγνώστη μια γλυκόξινη γεύση, όχι στην γλώσσα, αλλά στους εγκεφαλικούς του νευρώνες που μέλει να αποδείξει αν χάθηκε διά παντός η ευκαιρία των νεολλήνων να γίνουν πραγματικοί Έλληνες!
   Ένα εργοπόνημα, ένα βιβλίο για δύσκολους λύτες σταυρολεκτικής ιστορίας και ελληνικής παράδοσης! . Λ
 Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης Οικονομολόγος-Κοινωνιολόγος                                           πρώην κριτικός των βιβλιοπαρουσιάσεων του ''ΔΙΑΒΑΖΩ''.''

Εδώ και 17 αιώνες οι κοσμοπολιτικές θρησκείες όχι μόνον σταμάτησαν την πολιτιστική πορεία της ανθρωπότητος που είχαν ξεκινήσει οι Ελληνες, αλλά οπισθοδρόμησαν τον κόσμο στον σκοτεινό Μεσαίωνα. Μετά το διάλειμμα της Αναγεννήσεως, εδώ και μισό αιώνα εκδηλώνεται μιά νέα οπισθοδρόμηση εξ αιτίας της σύγκρουσης του Ιουδαιο-Χριστιανισμού με τον Ισλαμισμό.
Αιτία της σύγκρουσης πέραν των οικονομικών αιτίων είναι και η ίδρυση του κράτους του Ισραήλ και ο σφετερισμός των Βιβλικών εδαφών από τους Παλαιστινίους, καθώς και της πόλεως της Ιερουσαλήμ. Οι θρησκείες αυτές διαπλέκονται στενά με γεωπολιτικά και οικοκονομικά συμφέροντα για τον έλεγχο των ενεργειακών πηγών της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας, καθώς και με τα διάφορα Στρατιωτικο Βιομηχανικά Συμπλέγματα του κόσμου που προωθούν εξοπλισμούς, κρίσεις και πολέμους.
Ο Δογματικός Κόσμος Τα δογματικά εξουσιαστικά κέντρα των καιρών μας παράγουν:
α/ την διαίρεση (διαίρει και βασίλευε),
β/ την εξάπλωση του φόβου, του τρόμου και της βίας,
γ/ την εγκαθίδρυση ενός παγκόσμιου υπερκράτους που θα βασίζεται στην θεοκρατία, αυταρχισμό, δεσποτισμό αδικία, απανθρωπιά, οικολογική καταστροφή, μαζική αποβλάκωση, το ψεύδος(μέσω των ΜΜΕ), τον φανατισμό και την Παγκόσμια Δικτατορία.
Με την επικράτηση της «παγκοσμιοποιήσεως», ο κόσμος μας έχει εισέλθει στον δρόμο που οδηγεί στην σύγκρουση και καταστροφή. Το ευοίωνο είναι ότι παράλληλα αναπτύσσεται σαν αντίρροπη τάση η Δημοκρατία, η Ερευνα και η Επιστήμη Τεχνολογία. Είναι προφανές ότι σήμερον ζούμε σε εποχή συγχύσεως και πτώσεως των αξιών. Η αγριότητα αυξάνει όσο ο άνθρωπος γίνεται περισσότερο πολιτισμένος. Που σημαίνει ότι ο λεγόμενος πολιτισμός είναι επιδερμικός, ένα απλό ένδυμα για να κρύβει τον αληθινό εαυτό μας, που παραμένει μέσα απ' τους αιώνες το ίδιο άγριος και πρωτόγονος. Η ανάπτυξη της Αλαζονείας και Πλεονεξίας αποτελεί το πρόβλημα του σύγχρονου προηγμένου κόσμου, ο οποίος βιώνει ένα όργιο υλιστικότητος, αντι-πνευματικότητος και αντιζωικότητος. Σήμερα παίζεται η τύχη του ανθρωπίνου είδους και όχι μόνον που ζει τον εκφυλισμό του παλαιού που παραπαίει. Αν δεν ελεγχθούν οι φανατικοί κύκλοι όλων αυτών των δυνάμεων που συχνά επηρεάζουν τα κέντρα λήψεως των αποφάσεων -ακόμη και των ΗΠΑ- υπάρχει κίνδυνος εκρήξεως ακόμη και ενός Πυρηνικού Πολέμου με απρόβλεπτες για την ανθρωπότητα συνέπειες.
Ο Ελληνικός Κόσμος
Ομως υπάρχει και ένας αλλιώτικος κόσμος, ένας κόσμος δίκαιος, ενάρετος, αγαθός, πνευματικός και πλούσιος. Αυτόν τον κόσμο θα προσπαθήσω να προβάλλω σε πολύ αδρές γραμμές. Αυτός ο κόσμος μας οδηγεί στην αρχή του πολιτισμού, στο αρχέτυπο του ανθρώπινου είδους. Ολα τα άλλα και οι δήθεν προοδευτικοί «ισμοί» καταρρέουν ανεπιστρεπτί.
Ενα αχνό φως στο βάθος προαναγγέλλει την αναδυομένη Εποχή της Γνώσεως. Ο άνθρωπος έχει κατασκευάσει προηγμένα μέσα για να εισέλθει σ' ένα «απηγορευμένο» χώρο, στον χώρο της Δημιουργίας.
Αυτό όμως δεν θα γίνει με τις δογματικές θρησκείες, ούτε με τα θαύματα, αλλά μέσω της Επιστήμης και Τεχνολογίας που θα εργασθεί για το καλό του Ανθρώπου και της ισορροπίας του ανατραπέντος φυσικού οικοσυστήματος. Μέσα στο Εργαστήριο γεννιέται ο νέος κόσμος και μιά παγκόσμια επανάσταση συντελείται ακόμη και αυτήν την στιγμή. Ομως με ελλιπή αρετή, αλαζονεία και εγωισμό αν εισέλθουμε στον χώρο αυτό θα κεραυνοβοληθούμε - όπως ο Φαέθων από τον κεραυνό του Διός. Γιατί ο θεός Ζευς είναι ο έφορος του Φυσικού Νόμου και δεν αφήνει την Υβριν να κυριαρχήσει στον Κόσμο. Το Μέλλον λοιπόν του Κόσμου ανήκει στην αναβίωση του Ελληνικού Πνεύματος. Στην ανάδειξη του Απολλώνειου και του Διονυσιακού πνεύματος σε μιά αρμονική ισορροπία. Σ' αυτόν τον κόσμο πρέπει να στραφούμε για να βρούμε τον σωστό δρόμο του μέλλοντος.
Ο Ελληνικός Δρόμος είναι ο μόνος που χαράσσει πολιτισμό. Είναι γεγονός ότι η ταχεία εισβολή της Επιστήμης και Τεχνολογίας στο φυσικό γίγνεσθαι κατά τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει μιά φοβερή ανατροπή, μιά θα λέγαμε αντεπανάσταση των πρωτόγονων σκοταδιστικών δυνάμεων που αδυνατούν να συμβαδίσουν με τον ορθολογισμό και με την ταχεία πρόοδο που επιβάλλει η Επιστήμη - Τεχνολογία. Φαίνεται ότι οι ιδέες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων αρχίζουν να βρίσκουν τη φυσική τους έκφραση και επιβεβαίωση! Επίσης επιβεβαιώνεται η θέση τους για την ύπαρξη Συμπαντικής Συνειδήσεως μέρος της οποίας είναι η παγκόσμια και η ατομική μας συνείδηση.
Προβάλλει λοιπόν επιτακτική η ανάγκη για την αναβίωση του Ελληνικού Πνεύματος. Γιατί μέσα από τις Κοσμικές Αρχές, όπως αυτές ορίσθησαν από τους Ελληνες δύναται να επιβιώσει η ανθρωπότητα. Αλλιώς οδηγούμεθα σε ένα παγκόσμιο όλεθρο. Οι 'Ελληνες ήταν οι πρώτοι (στην μέχρι τώρα γνωστή ιστορία) που μίλησαν φιλοσοφικά και επιστημονικά για την ζωή, το Σύμπαν, την Πρωταρχική Αιτία της δημιουργίας και τις θεϊκές ενεργειακές δυνάμεις που συντηρούν την Κοσμική Αρμονία. Οι οποιεσδήποτε εσκεμμένες προσπάθειες ανθελληνικών κέντρων στο διεθνές
παρασκήνιο και των θρησκόληπτων σκοταδιστών ενός φοβερού και εκδικητικού "θεού", να παρουσιάσουν τους αρχαίους 'Ελληνες (και όχι μόνο) ως οπισθοδρομικούς, παγανιστές, ειδωλολάτρες, αντίκεινται στην ιστορική αλήθεια, η οποία τους διαψεύδει οικτρά.
Ο Ρόλος του Ιερατείου στην Αρχαία Ελλάδα
Στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρχε οργανωμένο ιερατείο, ούτε ιεραρχικά δομημένη Εκκλησία (με τα σημερινά πρότυπα) πλην της Εκκλησίας του Δήμου. Ούτε Αρχεπισκοπές και Πατριαρχεία (με αμύθητα πλούτη και τεράστιες περιουσίες και κοσμική δύναμη), ούτε σκοταδιστές μουλάδες και ρατσιστές και εκδικητικοί ραββίνοι, αλλά τοπικοί λατρευτικοί χώροι και ναοί, με ένα φιλελεύθερο πνεύμα επιλογής των θρησκευτικών πεποιθήσεων και πρακτικών. Οι 'Ελληνες δεν δεν έκαναν θρησκευτικό πόλεμο, ούτε προσκυνούσαν αγάλματα, ούτε προσεύχονταν γονυκλινείς ή μπρουμηδόν εντός των ναών. Κοντολογίς οι Ελληνες ποτέ δεν έγιναν «Βελάζον Ποίμνιον», όπως είναι σήμερον αρκετοί λαοί και δυστυχώς και ο δικός μας. Αρχικά οι Ελληνες δεν είχον ιερείς, αλλά εθυσίαζον οι επισημότεροι, ή οι αρχηγοί των πόλεων, οικειών και στρατευμάτων. Εκτοτε έμεινεν η συνήθεια και όταν απέκτησαν ιερείς να θυσιάζουν οι πρώτοι. Οι ιερείς τους ήσαν διωρισμένοι μόνον για τις ιεροπραξίες. Δεν είχαν δηλαδή και άλλα πολιτικά και κοινωνικά καθήκοντα, όπως το σημερινό οργανωμένο ιερατείον το οποίον επεμβαίνει στην ρύθμιση της ζωής των πιστών και στην συμμετοχή στην διοίκηση της πολιτείας. Οταν το ιερατείον συγκυβερνά, τότε παύει να λειτουργεί η πολιτική και η λογική και υπερισχύει ο δογματισμός και παραλογισμός, όπως συμβαίνει σήμερον. Εχουμε πολλά παραδείγματα ηγετών που ομιλούν με το Θεό, Χριστιανοδημοκρατικά κόμματα της Ευρώπης, Κομματα του Θεού κ. α. Η Πατρώα Θρησκεία δεν ήτο ειδωλολατρική, αλλά ιδεοκρατική.
[Οι αρχαίοι Ελληνες ιερείς- ελάχιστοι τον αριθμόν - ήσαν αρτιμελείς, ανεπίληπτου ήθους, θεωρητικοί και σεβάσμιοι κατά την εξωτερική εμφάνιση για να εμπνεόυν το σέβας στους ανθρώπους. Επρεπε ακόμη να είναι εγκρατείς, σώφρονες, να διάγουν βίον καθαρόν και άμεμπτον. Δεν έβλαπτεν αυτοί να είναι πανδρεμένοι και αν είχον σύζυγο συνιεράτευε και αυτή σαν ιέρεια στο ναό. Οι ιερείς εγίνοντο:
α/ είτε διά κληρώεως και τότε ελέγοντο κληρωτοί,
β/ είτε κατ' εκλογήν, δηλαδή αιρετοί, γ/ είτε εκγένους, κληρονομικοί.
Γνωρίζομεν μόνον πέντε γένη κληρονομικών ιερέων στην Αθήνα. Αυτά ήσαν οι Ευμολπίδαι, οι Κήρυκες, οι Ετεοβουτάδαι, οι Ευπατρίδαι και οι Θαυλωνίδαι. Ο ρόλος τους ήτο καθαρά πνευματικός, aυτοί δε πραγματοποιούσαν μόνον τις ιερουργίες και θυσίες και δεν ανεμιγνύοντο στα πολιτικά ζητήματα ως και στα θέματα
διοικήσεως της πόλεως και της ζωής των πολιτών]
Θα μου πείτε βέβαια για τον ρόλο των Μαντείων. Ναι, αυτά ήσαν κέντρα παραγωγής σκέψεως, ότι σήμερον καλούμε (Think Tank). Ναι είχαν και δούλους. Ομως αυτοί αντικαταστούσαν τις σημερινές μηχανές ή και τους οικονομικούς
μετανάστες. Το μόνο που εστερούντο οι δούλοι ήσαν τα πολιτικά δικαιώματα. Και ας μην ξεχνούμε ότι την εποχή εκείνη οι άλλοι λαοί ήσαν είτε όλοι σχεδόν δούλοι, είτε ζούσαν στις σπηλιές και στα δάση σε ημιαγρία κατάσταση. Τότε θεσπίσθηκε ο Νόμος της Σεισάχθειας, ο πρώτος νόμος κατά της δουλείας, γραμμένος στο Ιερό του Απόλλωνος στους Δελφούς. Δυστυχώς, μερικοί εθελοτυφλούντες εμφανώς προκατειλημμένοι ή αμαθείς, επιχειρούν να αμαυρώσουν τον Ελληνισμό και όποιον δεν συντάσσεται με τις δογματικές και κοσμοπολιτικές πεποιθήσεις τους. Το τραγικώτερο δε είναι ότι εκτοξεύουν δογματικό λόγο και μισαλλοδοξία χωρίς να έχουν καν μελετήσει ενδελεχώς ούτε τα Ελληνικά Γράμματα, ούτε τα υποτιθέμενα "ιερά" βιβλία και κείμενα της θρησκείας τους, επί των οποίων στηρίζουν την ανυπόστατη επιχειρηματολογία τους κατά των Ελλήνων. Γιατί αν τα είχαν μελετήσει ασφαλώς προ πολλού θα τα είχαν αποκηρύξει σαν ψυχοφθόρα, σκοταδιστικά, ρατσιστικά και εγκληματικά και θα είχαν συνταχθεί με το ζήδωρον Ελληνικό Πνεύμα.
Το Γνώθι σ΄ αυτόν
Βασική προϋπόθεση είναι να προσδιορισθεί εννοιολογικά το τι εστί "Θεός". Τον θεό ο κάθε λαός τον φτιάχνει μόνος του και στα μέτρα του. Πόσο εύκολο είναι όμως και με ποιά κριτήρια μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο; Μόνο οι 'Ελληνες είχαν δώσει πρώτοι την απάντηση: Με το «ΓΝΩΘΙ Σ' ΑΥΤΟΝ»! Δηλαδή μόνο με την αυτογνωσία και την εντρύφηση στον εσωτερικό κόσμο του πνεύματος και της ψυχής είναι δυνατή η φώτιση και η έστω εν μέρει αντίληψη της αντικειμενικής αλήθειας. Αλλά και όταν ακόμη ένα άτομο συλλάβει νοητικά την αληθινή γνώση, πως μπορεί να την μεταδώσει σε άλλους που δεν βρίσκονται στο ίδιο εξελικτικό επίπεδο; Δια "πυρός και σιδήρου" και με το "πίστευε και μη ερεύνα", πρακτικές των δογματικών κοσμοπολιτικών θρησκειών που τις έκαναν πράξη εδώ και 2 χιλιετίες; Ασφαλώς 'Οχι. Οι αρχαίοι 'Ελληνες ποτέ δεν επέβαλαν σε άλλους, τα πιστεύω τους. Ούτε έφτιαξαν τον μύθο του «Εκλεκτού Λαού» του Θεού τους. Οι Ελληνες πιστεύουν στην Ανεξιθρησκεία και στον Ανθρωπισμό. Προέβαλλαν και επαινούσαν την μάθηση, την έρευνα, την αναζήτηση, την φιλοσοφική επισκόπηση και την διαλογική συζήτηση μεταξύ ακόμη και των άκρως αντιφρονούντων. Ο Μέγας Αλέξανδρος σεβάστηκε όλες τις θρησκείες και τις λατρευτικές πρακτικές των λαών της Ανατολής που κατέκτησε. Οι Αθηναίοι είχον φτιάξει ναό στον Κεραμεικό «τω Αγνώστω Θεώ». Προσφάτως η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως τον ναό της Ισιδος, μιάς Αιγυπτιακής θεότητος στην Ν. Μάκρη Αττικής. [Αυτή βέβαια δεν είναι ξένη στους Ελληνες, διότι πρόκειται περί της θεάς Αθηνάς]

K. Χ. Κωνσταντινίδης

 

 Ο Βασίλης Μωυσίδης είναι ο Αντιστράτηγος εν αποστρατεία πρώην Γενικός Αστ. Διευθυντής Θεσσαλονίκης και τώρα Γενικός Γραμματές της συνομοσπονδίας ποντίων Ελλήνων!

Πρέπει να πάρουμε τον δεύτερο μεγάλο δήμο της χώρας από τα χέρια αναξίων, που αποδεδειγμένα την έχουν βλάψει. Πρέπει να παραβρεθούμε όσο γίνεται περισσότεροι στην αναγγελία της υποψηφιότητας του Βασίλη Μωυσίδη.

 BASILIS MOYSIDIS

 

Τέταρτη χώρα στον κόσμο σε ρυθμό μείωσης πληθυσμού είναι η Ελλάδα από τότε που «αλυσοδέθηκε» στα εθνοκτόνα Μνημόνια

 
Το Έθνος συρρικνώνεται – Θα μείνουν ατιμώρητοι οι αυτουργοί των Μμημονίων;

Τέταρτη χώρα στον κόσμο σε ρυθμό μείωσης πληθυσμού είναι η Ελλάδα από τότε που «αλυσοδέθηκε» στα εθνοκτόνα Μνημόνια, και μένει να καταγραφεί η ζημιά που θα υποστεί ο Ελληνικός πληθυσμός μετά το τέλος του βαρύτερου μνημονιακού ολετήρα που έχει ξεπεράσει σε βαρβαρότητα και τα δύο προηγούμενα μαζί.

Το Πουέρτο Ρίκο βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, με μείωση του πληθυσμού κατά 1,3% από το 2013 έως το 2014. Το Top 10 κυριαρχείται από τα κράτη μέλη της ΕΕ, όπως η Ισπανία και η Βουλγαρία – και οι δύο παρουσίασαν μείωση του πληθυσμού κατά μισή εκατοστιαία μονάδα κατά τη διάρκεια της περιόδου. Για την Ισπανία, το ποσό αυτό ανέρχεται σε περίπου 215.000 ανθρώπους, και έχει υποστεί παρόμοια μνημονιακή εξαθλίωση με την χώρα μας.

Η Λετονία έπεσε στη δεύτερη θέση στο χάρτη, καθώς πλέον η αιμορραγία έχει πιάσει «ταβάνι». Από το 2010 περίπου η Λετονία με την «βοήθεια» του ΔΝΤ έχει υποστεί την μεγαλύτερη δημογραφική καταστροφή στον κόσμο, ακόμη και σε σύγκριση με χώρες που βρίσκονται σε πόλεμο.

Ολόκληροι Νομοί και χωριά της επαρχίας έχουν ερημώσει κυριολεκτικά από την μείωση των γεννήσεων και την μετανάστευση.

Συγκεκριμένα έχανε το 5% του πληθυσμού κάθε χρόνο από την μετανάστευση ενώ από την γήρανση του πληθυσμού την περίοδο 2008-2011 (το 2011 έφυγε το ΔΝΤ μαζί με την δημόσια περιουσία της χώρας) αυτό σε μια μικρή χώρα που αριθμούσε πριν την κρίση περίπου 2,5 εκ. κατοίκους και τώρα η μείωση έχει «πέσει» την περίοδο 2013-2014 στο 1,1%

Η Ελλάδα είναι στην 4η θέση και ακόμη δεν έχει πιάσει πάτο. 

Με αυτό το ρυθμό μέχρι το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδα θα έχει μείνει στα περίπου 3-4 εκατομμύρια, εκτός εάν υπολογίσουμε όλους τους «Έλληνες» εξ’Ασίας και Αφρικής που θα έχουμε αποκτήσει μέχρι τότε.

Μήπως αυτός είναι ο σκοπός των κοσμοεξουσιαστών; Να «αντικατασταθούμε» από άλλους πιο βολικούς, λιγότερο αντιδραστικούς και εμείς να χαθούμε ανάμεσα στις δεκάδες χώρες του πλανήτη τις οποίες θα έχουμε καταφύγει ως μετανάστες;

Φεβρουάριος 12, 2018

Προετοιμάζεται η κάθοδος των μυρίων, καθώς αναμένονται 1.000.000 Ελληνες να πνίξουν την κυβέρνηση, καθώς το συλλαλητήριο για την Μακεδονία μας, έχει και αντικυβερνητική χροιά. Tην επόμενη Κυριακή λοιπόν, στις 4 Φεβρουαρίου και ώρα 14:00, θα γίνει το συλλαλητήριο στο Σύνταγμα για το Σκοπιανό, όπως αποφάσισαν οι διοργανωτές του.

Η απόφαση των διοργανωτών είναι να μην υπάρχει πολιτική χροιά, όπως εξάλλου έγινε και στη Θεσσαλονίκη. Ο Στέλιος Καλόγερος, ένας εκ των διοργανωτών του συλλαλητηρίου, μίλησε στην εκπομπή «Τώρα» του ΣΚΑΪ τόσο για το συλλαλητήριο που ήδη έγινε στη Θεσσαλονίκη, όσο και για αυτό που ετοιμάζουν τώρα στην Αθήνα. Αναφερόμενος στη μεγάλη συμμετοχή στη συμπρωτεύουσα, είπε ότι ούτε ο ίδιος δεν το περίμενε.

«Εβλεπα ότι υπήρχε μια κινητοποίηση, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσοι ήταν. Μόλις ανέβηκαν στην εξέδρα εντυπωσιάστηκα, ήταν γεμάτη η παραλία από τον Λευκό Πύργο μέχρι το Μέγαρο, ενώ συνεργάτες μου μού είπαν ότι ο κόσμος έφθανε μέχρι το παλιό λιμάνι». «Σε θέματα εθνικά ο κόσμος κατεβαίνει στους δρόμους, μπορεί να μην είχε κατέβει για τα Μνημόνια, αλλά τώρα κατέβηκε», είπε.

Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις του για την Αθήνα, ο κ. Καλόγερος είπε: «Ο κόσμος έχει κοινό μήνυμα και πιστεύω ότι στην Αθήνα θα είναι πάνω από 1 εκατομμύριο. Θα είναι κοντά μας η ΚΕΔΕ με όλους τους δήμους, που σημαίνει ότι όλοι οι δήμοι θα στέλνουν λεωφορεία, είναι κοντά μας τα χριστιανικά σωματεία, όπως και πολλά άλλα σωματεία».

Ο Στέλιος Καλόγερος αναφέρθηκε και στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και στην απόφαση που έλαβε η Ιερά Σύνοδος να μη συμμετάσχει στο συλλαλητήριο. «Ο Ιερώνυμος, τον οποίο σέβομαι, έκανε μια δήλωση αλλά ο κόσμος δεν τον άκουσε. Πιστεύω ότι για την Αθήνα δεν θα κρατήσει την ίδια στάση. Δεν ξέρω ποια απόφαση θα λάβει η Ιερά Σύνοδος σήμερα, αλλά αν λάβουμε υπόψη τα μηνύματα των απλών κληρικών ο κόσμος θα είναι πάρα πολύς, θα ξεπεράσει το 1 εκατ. Εγώ καλώ τους πολίτες να έρθουν όλοι στο Σύνταγμα».

Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για το ποιος διοργανώνει τα συλλαλητήρια και αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα, ο κ. Καλόγερος απάντησε ότι δεν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα, και εξήγησε: «Στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε από δύο απλούς πολίτες που έβγαλαν ανακοίνωση στο Facebook και μετά προστέθηκαν και άλλοι, μεταξύ των οποίων και εγώ. Όσον αφορά στην Αθήνα, επειδή η κατάσταση θα ξεφύγει (σ.σ.: από άποψη συμμετοχής κόσμου), αποφασίστηκε το συλλαλητήριο της Κυριακής να είναι υπό την ομπρέλα των παμμακεδονικών ενώσεων όλης της υφηλίου, δεν υπάρχει ένα άτομο, είναι οι ενώσεις»

Ήδη έχουν ναυλωθεί πούλμαν από 48 διαφορετικά σημεία της Ελλάδος ώστε να βρεθούν έξω από την Βουλή διαδηλώνοντας για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.

Αιγίνιο, Αλεξάνδρεια, Αριδαία, Πέλλα, Βόλο, Βέροια, Γρεβενά, Γιαννιτσά, Ανατολικό, Δρυμό, Διαβατά, Δράμα, Έδεσσα, Ηράκλειο, Λασίθι, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Κιλκίς, Καβάλα, Κομοτηνή, Κολχικό, Κασσάνδρα, Κολινδρό, Κέρκυρα, Λαμία, Λαγκαδάς, Λάρισα, Μεγαλόπολη, Μαγνησία, Νάουσα, Ναύπακτο, Νέα Μουδανιά, Ναύπακτο, Νέα Μουδανιά, Ξάνθη, Οφρυνία, Πρέβεζα, Πολυδένδρι, Πλατύ, Πέλλα, Πτολεμαΐδα, Ρέθυμνο, Σαρωνικός, Σέρρες, Σιθωνία, Σκύδρα, Τρίπολη, Χανιά είναι η λίστα με τις μέχρι τώρα περιοχές που έχουν ναυλωθεί λεωφορεία.

Δείτε ΕΔΩ την λίστα των λεωφορείων και τα τηλέφωνα επικοινωνίας

Η οργανωτική επιτροπή

Η οργανωτική επιτροπή του συλλαλητηρίου κινείται σε φουλ εντατικούς ρυθμούς ώστε να ανακοινωθούν μέχρι τις επόμενες 48ώρες και τα ονόματα των ομιλητών.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση διοργανωτές του συλλαλητηρίου είναι:

Οι Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου.

– Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων.

– Το Ελληνοαμερικανικό Συμβούλιο.

– Η Ομοσπονδία Συλλόγων Μείζονος Νέας Υόρκης.

– Οι Αθηναϊκοί Σύλλογοι Μακεδόνων.

– Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Θεσσαλονίκης.

– Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού.

– Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού.
– Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας.

– Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών αστυνομίας.

– Η Ένωση Χριστιανικών Οργανώσεων Αθηνών.

Η Επιτροπή όρισε υπεύθυνους επικοινωνίας τους Νίνα Γκατζούλη από τις Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου, τον Μιχάλη Πατσίκα εκπρόσωπος του Θερμαϊκού και συμμετείχε στην διεξαγωγή του πρώτου συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη και τον Γιώργο Τάτσιο πρόεδρος όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδονίας σε όλη την χώρα.

Επιπρόσθετα μοιράστηκαν αρμοδιότητες στους φορείς ώστε να εξασφαλιστεί οργανωτικά, με απόλυτη επιτυχία η διεξαγωγή του συλλαλητηρίου που ήδη είναι στο επίκεντρο της διεθνούς κοινότητας.

Απομακρύνθηκε ο Δημ. Μιχάκης από την διοργάνωση

Οι πιέσεις από όλες τις πλευρές (Σύνδεσμοι Αποστράτων, Χριστιανικά Σωματεία, Μακεδονικοί Σύλλογοι) για την απομάκρυνση του Δημήτρη Μιχάκη ήταν αφόρητες. Έτσι τα δύο συγκεκριμένα πρόσωπα των Παμμακεδονικών Ενώσεων που στήριζαν τον Μιχάκη αναγκάστηκαν να κάνουν πίσω προκειμένου να σωθεί η τιμή του Συλλαλητηρίου.Από την ίδια σύσκεψη προέκυψαν τα πρόσωπα που θα εκπροσωπούν τη Συντονιστική Επιτροπή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Μεταξύ αυτών βρίσκεται και ο Μιχάλης Πατσίκας, συνδιοργανωτής του Συλλαλητηρίου της Θεσσαλονίκης και ο Στέργιος Καλόγηρος, ιδιοκτήτης του Βεργίνα TV.

Οι τέσσερις εκπρόσωποι στους οποίους πέφτει το βάρος της διεξαγωγής του συλλαλητηρίου είναι η κ. Νίνα Γκατσούδη εκπρόσωπος των Παμμακεδονικων Ενώσεων Υφηλίου, ο Μιχάλης Πατσίκας εκπρόσωπος του Θερμαϊκού και ο οποίος συμμετείχε στην διεξαγωγή του πρώτου συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη, ο Γιώργος Τάτσιος πρόεδρος όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδονίας στην Ελλάδα και ως δημοσιογράφος-διοργανώτρια η Γεωργία Μπιτάκου.
Ολόκληρη η ανακοίνωση

«Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα Πέμπτη 25 Ιανουαρίου συγκροτήθηκε Συντονιστική Επιτροπή τα μέλη της οποίας θα φέρουν αποκλειστικά την απόλυτη ευθύνη για την διεξαγωγή του δεύτερου Πανελλαδικού συλλαλητηρίου για την Μακεδονία που θα διεξαχθεί την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στις 14:00 το μεσημέρι στο Σύνταγμα.

Η Επιτροπή όρισε υπεύθυνους επικοινωνίας τους Νίνα Γκατσούδη από τις Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου, τον Μιχάλη Πατσίκα εκπρόσωπος του Θερμαϊκού και συμμετείχε στην διεξαγωγή του πρώτου συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη, τον Γιώργο Τάτσιο πρόεδρος όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδονίας σε όλη την χώρα και ως δημοσιογράφο και διοργανώτρια την Γεωργία Μπιτάκου.

Επιπρόσθετα μοιράστηκαν αρμοδιότητες στους φορείς ώστε να εξασφαλιστεί οργανωτικά, με απόλυτη επιτυχία η διεξαγωγή του συλλαλητηρίου που ήδη είναι στο επίκεντρο της διεθνούς κοινότητας και από το οποίο εξαρτάτε η εξέλιξη του μείζονος εθνικού ζητήματος. Παρακαλούμε θερμά τα Ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να συμπορευτούν αυτή την φορά με τον αγώνα του Ελληνικού Λαού με απόλυτη ευθύνη συνέπεια και την δέουσα προσοχή.

Καλούμε τον Ελληνικό Λαό να συνεχίσει εμψυχωμένος τον αγώνα του . Η εδαφική ακεραιότητα της χώρας απειλείτε από την παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας ΜΟΝΟ η μαζική συμμετοχή του Λαού στο συλλαλητήριο μπορεί να το αποτρέψει»

Στις δηλώσεις της η δημοσιογράφος και υπεύθυνη επικοινωνίας του συλλαλητηρίου Γεωργία Μπιτάκου υπογράμμισε πως «Κανείς άλλος δεν αποφασίζει για το συλλαλητήριο της Κυριακής 4 Φεβρουαρίου στις 14:00 στην Αθήνα, πέραν της Συντονιστικής Επιτροπής».

«Θα πολεμήσω για την Ελλάδα» – Η Μανιάτισσα με ρίζες και από το Σούλι διοργανώτρια «αγώνων ξύλου», εκπρόσωπος του συλλαλητηρίου για το Σκοπιανό

Μια…. καθ’ όλα δυναμική γυναικεία παρουσία συμμετέχει στην ομάδα που βρίσκεται »πίσω» από την διοργάνωση του συλλαλητηρίου της Αθήνας για τη Μακεδονία στις 4 Φεβρουαρίου, καθώς η περί ης ο λόγος Γωγώ Μπιτάκου δηλώνει δημοσιογράφος και »διοργανώτρια» μαχητικών αθλημάτων, κοινώς… αγώνων ξύλου!

Η ενασχόληση της Γ. Μπιτάκου με τους αγώνες ξύλου, όπως δήλωσε η ίδια σε συνέντευξή της, ξεκίνησε το 2006, μέσω του αδελφού της Σταμάτη, ο οποίος είναι παγκόσμιος πρωταθλητής του Muy Thai και τους περιγράφει σαν »θέατρο με τους καλύτερους ηθοποιούς, οι οποίοι δεν έχουν σκηνή και κοινό για να παίξουν».

Η Μανιάτισσα, με ρίζες και από το Σούλι, Γωγώ Μπιτάκου έχει σπουδάσει Νομική, Θεατρολογία και Δημοσιογραφία, και μάλιστα στην Ιταλία, έχει εργαστεί στον ΑΝΤ1 και στο Κανάλι 1 και δεν δίστασε να »συνδυάσει» τις δύο μεγάλες της αγάπες: Τη δημοσιογραφία και τον πρωταθλητισμό αγώνων… ξύλου, καθώς τα τελευταία τους προωθεί με μεγάλη επιτυχία σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Φαίνεται πως τώρα, ήρθε η ώρα να δοκιμάσει τις δυνάμεις της και στη διοργάνωση συλλαλητηρίων, προφανώς και ως ανάγκη να »πολεμήσει» για τη χώρα της, όπως είχε δηλώσει προ καιρού σε συνέντευξή της στο Vice.

«Έτσι όπως έχουν έρθει πια τα πράγματα, βέβαια, ονειρεύομαι να πολεμήσω για τη χώρα μου με κάποιον τρόπο. Μακριά από μένα εθνικιστικά φρονήματα, ίσα-ίσα με θεωρώ πολίτη του κόσμου.

Ωστόσο, βάζω την πατρίδα μου πάνω απ’ όλα και νιώθω αυτή την πικρία και καταδυνάστευση που αισθάνονται οι περισσότεροι Έλληνες και Ελληνίδες.

Αυτό εννοώ. Οφείλουμε όλοι να αντιδράσουμε» δήλωνε πριν από μερικούς μήνες.

Tην ίδια στιγμή, μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1, η Γ. Μπιτάκου διαχώρισε τη θέση των διοργανωτών του συλλαλητηρίου, από οποιαδήποτε κομματική »εποπτεία».

«Τα Παμμακεδονικά σωματεία είναι τα μόνα υπεύθυνα για τη διοργάνωση των συλλαλητηρίων. Χθες συγκροτήθηκε η επίσημη συντονιστική επιτροπή που θα αναλάβει από εδώ και πέρα όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να φτάσουμε μέχρι την Κυριακή με απόλυτη επιτυχία και να ακουστεί για άλλη μία φορά περίτρανα στα πέρατα του κόσμου η φωνή του λαού.

Απολύτως κανένας κομματικός φορέας δεν έχει σχέση με την εκδήλωση… Η Παμμακεδονική Ομοσπονδία Αμερικής, από εκεί ξεκίνησε κιόλας το θέμα, γιατί εκείνοι ενημέρωσαν για τις διαθέσεις Κοτζιά και ξεκίνησε και το μεγάλοσυλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, όλα τα σωματεία τα πολιτιστικά τα Παμμακεδονικά, απόστρατοι αξιωματικοί, όλοι όσοι εκφράζουν ακομμάτιστα τη φωνή του λαού. Δεν έχει κανένας κομματικός φορέας σχέση με την κινητοποίηση του λαού μας». 

Παγκόσμιας εμβέλειας γενετιστής ξεσκεπάζει τους αποδομητές του ελληνικού έθνους: Οι σύγχρονοι Έλληνες είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων

Ο κορυφαίος Έλληνας γενετιστής παγκόσμια, Γιώργος Σταματογιαννόπουλος, μίλησε στη ΚΡΗΤΗ TV και τον Γιώργο Σαχίνη, από το Σιάτλ των ΗΠΑ, για την νέα γονιδιακή έρευνα, που συνδέει σε γραμμική συνέχεια το DNA, των Μινωιτών και Μυκηναίων για 5.000 χρόνια με τους σύγχρονους Έλληνες σε κοινά κατά 70% χαρακτηριστικά, καταρρίπτοντας αρχαιολογικούς και ιστορικούς μύθους και θεωρίες.Όπως είπε, «κανένας λαός δεν έχει καθαρότητα αίματος, επιμειξίες  υπάρχουν παντού, αλλά η γραμμική συνέχεια του DNA στον Ελλαδικό χώρο, επί 5.000 χρόνια είναι το αποτέλεσμα της έρευνας, 35 κορυφαίων παγκόσμια ακαδημαϊκών και ερευνητικών κέντρων».Συνάμα, αποκαλύπτει ότι ακόμη και οι κοινωνικές και ταξικές διαφορές μεταξύ αρχαίων αρχόντων και λαού, έχουν ως αναφορά ότι όλοι προέρχονται από το ίδιο DNA, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι οι Έλληνες ως φύλο ήταν μία μειοψηφία επιβολής σε άλλα φύλα της περιοχής.
Δείτε ΕΔΩ δημοσιευμένη την έρευνα του κ. Σταματογιαννόπουλου

Μακεδονική φάλαγγα: Ένας από τους πιο ισχυρούς σχηματισμους στην αρχαιότητα

Η Μακεδονική Φάλαγγα αποτελούσε τον χαρακτηριστικό τρόπο παράταξης μάχης, αρχικά των Μακεδόνων και στη συνέχεια όλων των κρατών των Επιγόνων, επί 2 αιώνες (μέσα 4ου – μέσα 2ου αιώνα π.Χ.).

Συγκρότηση

Τη φάλαγγα συγκροτούσαν ελεύθεροι επαγγελματίες της Μακεδονίας, είτε μικροϊδιοκτήτες αγρότες, είτε αστοί των πόλεων. Σύμφωνα με την διαίρεση από τον Φίλιππο, η επικράτεια διαιρέθηκε σε 12 στρατολογικές περιφέρειες, από τις οποίες αντίστοιχα προέρχονταν οι τάξεις της φάλαγγας.

Για να δείξει τη σημασία που προσέδιδε ο βασιλιάς στους πεζούς, τους ονόμασε πεζέταιρους, σε αντιστοιχία με τους εταίρους, έφιππους αριστοκρατικής καταγωγής

Οργάνωση

Η βασική μονάδα κατά τον 4ο αιώνα ήταν η Τάξη (1500 άνδρες), υπό τον ταξίαρχο.

Υπομονάδα της, το σύνταγμα (256) υπό το συνταγματάρχη, οι άνδρες του οποίου τάσσονταν σε βάθος 16 ζυγών, σχηματίζοντας το Λόχο, με μέτωπο άλλων 16, σχηματίζοντας το τετράγωνο του συντάγματος. Πρώτος σε κάθε λόχο ήταν ο διοικητής του, ο Λοχαγός και τελευταίος ο υποδιοικητής του, ο Ουραγός.

Άλλοι αξιωματικοί ήταν ο Ημιλοχίτης (διοικητής 8 ανδρών) και ο Ενωμοτάρχης (4).

Κάθε τάξη συγκροτούνταν από 5-6 Συντάγματα, ενώ 32 τάξεις συγκροτούσαν ένα Κέρας.

Όλη η παράταξη αποτελούνταν από τα δύο Κέρατα (αριστερό – δεξιό, συνολικά 64 τάξεις).

Μετά την εποχή του Αλεξάνδρου, τόσο στη Μακεδονία όσο και στα κράτη των Διαδόχων, η βασική διαίρεση της φάλαγγας ήταν σε δύο κέρατα, τους Χαλκάσπιδες και τους Αργυράσπιδες, ενώ η διαίρεση σε τάξεις ατόνησε.

Η προέλευση κάθε τάξης από συγκεκριμένη περιοχή συνέβαλλε στο να σφυρηλατείται καλύτερα το πνεύμα της ομάδας και να εξασφαλίζεται καλύτερη απόδοση της φάλαγγας.

Στην φάλαγγα, εκτός από τους φαλαγγίτες πεζέταιρους, ήταν δυνατόν, ανάλογα με τις απαιτήσεις της μάχης να συμμετέχουν και οι Υπασπιστές.

Οπλισμός

Αμυντικός Οπλισμός

Περικεφαλαία

Η περικεφαλαία ήταν θρακικού/φρυγικού τύπου, βαμμένη σε διάφορα χρώματα. Επί Αλεξάνδρου, χρησιμοποιείτο κυρίως η βοιωτική, ενώ ακόμα σε χρήση ήταν και χαλκιδικού ή αττικού τύπου, ακόμα και λακωνικοί πίλοι. Τον 4ο αιώνα στις φρυγικές, συχνά προσαρμόζονταν παραγναθίδες με σχήματα γενιάδας ή μουστακιού, καλύπτοντας όλο το πρόσωπο. Τα κράνη των αξιωματικών έφεραν λοφία (αλογουρές συνήθως λευκές), ενώ επί Αλεξάνδρου, οι διακριθέντες στη μάχη είχαν στεφάνι,χρυσό ή αργυρό

Θώρακας

Ο θώρακας ήταν μεταλλικός, μυώδης για τις πρώτες σειρές, Λινοθώρακας, ενισχυμένος με μεταλλικά ελάσματα ενίοτε για τις επόμενες. Ενίοτε και φολιδωτός, για τους ευπορότερους. Κάτω από το θώρακα έφεραν κοντό χιτώνιο

Κνημίδες

Οι κνημίδες ήταν χάλκινες, παρόμοιες με αυτές των παραδοσιακών οπλιτών σε σχήμα

Ασπίδα

Έφεραν ασπίδες μικρότερες απ’τους νότιους Έλληνες οπλίτες (το όπλον), περίπου 60 εκ., κυρτότερες, χωρίς στεφάνη, την οποία αναρτούσαν στον ώμο αφήνοντας έτσι ελεύθερα τα δύο χέρια για να χειριστούν τη σάρισα.

Επιθετικός Oπλισμός

Σάρισα

Ήταν μακρύ δόρυ από ξύλο κρανιάς, με μήκος 5,5 μ.(έφτανε έως 6,5) και βάρος ως 8 κιλά. Οι πρώτες 5 σειρές της φάλαγγας κρατούσαν ελαφρά σηκωμένες τις σάρισες, με σκοπό να πλήξουν τους αντιπάλους ή τα άλογά τους κατά πρόσωπο. 

Οι επόμενες 11 σειρές είχαν υψωμένα τα δόρατα, σχηματίζοντας έτσι ένα δάσος από σάρισες. Επειδή η σάρισα ήταν τόσο μακριά, οι πεζεταίροι είχαν πλεονέκτημα σε σχέση με τους κανονικούς οπλίτες και τους Πέρσες διότι μπορούσαν να κρατήσουν τους εχθρούς σε μεγάλη απόσταση και να τους πλήττουν χωρίς να κινδυνεύουν από τα κοντύτερα δόρατα των εχθρών.

Μακεδονική Φάλαγγα σε σχηματισμό επίθεσης

Ξίφος

Τα ξίφη ήταν συνήθως ίσια, κοντά και πλατύστομα. Σπανιότερα μακρύτερα και ελαφρώς κυρτά-κοπίδες. Το ξίφος χρησιμοποιόταν σε περιπτώσεις που η σάρισα διαλυόταν ή οι εχθροί κατόρθωναν να σπάσουν την παράταξη της φάλαγγας, και χρειαζόταν να κάνουν μάχη σώμα με σώμα.

Τακτική – Στρατηγική

Σχηματισμοί

Οι σχηματισμοί στη μακεδονική φάλαγγα περιελάμβαναν:

Πύκνωση: βάθος 16 ανδρών

Συνασπισμός: 8 (όπως η νοτιοελληνική φάλαγγα)

Βάθος: 32 (σπάνια)

Η φάλαγγα μπορούσε να ταχθεί με ευθύ μέτωπο, λοξά ή σε άλλο σχηματισμό (τοξωτά, σφηνοειδώς, τετράγωνα) κατά τον 4ο και 3ο αιώνα π.Χ. Τον 2ο αιώνα ήταν δυνατή μόνο η ευθεία παράταξη.

Κύρια αποστολή της Μακεδονικής Φάλαγγας στο πεδίο της μάχης, ήταν να καθηλώσει τα αντίπαλα στρατεύματα, να τα αγκιστρώσει, παίζοντας έτσι αμυντικό ρόλο, ή να τα πιέσει δημιουργώντας μια τακτική βάση ανάπτυξης επιχειρησιακών κινήσεων για το υπόλοιπο στράτευμα. 

Στην επίτευξη αυτού του στόχου, ασφαλώς συνέβαλλε και η καθίζηση του ηθικού που προκαλούσε στους αντιπάλους.

Τακτική

Υπό τη διοίκηση του Φιλίππου Β’ της Μακεδονίας και του γιού του Μ. Αλεξάνδρου, η Μακεδονική φάλαγγα ήταν ισχυρότατος σχηματισμός. Αυτοί οι άνδρες μπόρεσαν να κατανοήσουν και να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματά της χωρίς να εκθέσουν στον αντίπαλο τις αδυναμίες της. 

Κατά την Ελληνιστική περίοδο συγκρούσθηκαν μεγάλες φάλλαγες σαρισσοφόρων με ποικίλα αποτελέσματα, ωστόσο ο ρόλος του βαρέος ιππικού πολλές φορές έκρινε εκείνες τις μάχες. 

Ο Μολοσσός βασιλιάς Πύρρος πρώτος αντιμετώπισε με φάλαγγα τις Ρωμαϊκές λεγεώνες πετυχαίνοντας οριακές νίκες, που όμως, σε μεγάλο βαθμό οφείλονταν στους ελέφαντές του. Οι Ρωμαίοι συνέτριψαν αργότερα τους στρατούς των Ελληνιστικών βασιλείων, καθώς οι πιο ευέλικτες λεγεώνες τους γνώριζαν πως να αντιμετωπίσουν τις φάλαγγες σαρισσοφόρων.

Κύριο πλεονέκτημα της Μακεδονικής φάλαγγας υπήρξε η τρομερή δύναμη κρούσης που παρέτασσε στο εμπρόσθιο τόξο, καθώς οι σάρισσες των τριών πρώτων σειρών εκτείνονταν τουλάχιστον πέντε μέτρα μπροστά από το μέτωπό της. Το βάθος των ανδρών της έδινε μια ακαταμάχητη ορμή που ήταν πρακτικά αδύνατο να σταματηθεί από μπροστά.

Κύρια μειονεκτήματα της Μακεδονικής φάλαγγας υπήρξαν τα εκτεθειμένα πλευρά της και η αδυναμία άμυνας σε περίπτωση διάσπασης ή ρήγματος.

Οι φαλαγγίτες δεν διέθεταν ούτε τον οπλισμό ούτε την εκπαίδευση για να αντιμετωπίσουν εκ του συστάδειν αντιπάλους με ροπή στην ξιφομαχία, όπως οι λεγεωνάριοι με τις ευέλικτες ασπίδες τους (scutum) και τα φονικά κοντά ξίφη τους (gladius).

Γνωρίζοντας τα παραπάνω, οι Φίλιππος Β’ και Μ. Αλέξανδρος στην πραγματικότητα δεν χρησιμοποίησαν την φάλαγγα ως όπλο κρούσης, δηλαδή δεν επεδίωξαν με την επέλασή της να καταβάλλουν τον αντίπαλο. 

Γνώριζαν ότι κατά την καταδίωξη ενός οπισθοχωρούντος εχθρού η φάλαγγα πιθανότατα θα εξέθετε τα ανυπεράσπιστα πλευρά της ή θα συναντούσε ανωμαλίες στο έδαφος οπότε θα παρουσίαζε ρήγματα. 

Οι Μακεδόνες στρατηλάτες, αντίθετα, χρησιμοποίησαν την φάλαγγα ώστε να αγκιστρώσουν τις δυνάμεις του αντιπάλου επάνω της, να τις εγκλωβίσουν, και στην συνέχεια να επιτύχουν το αποφασιστικό πλήγμα με το βαρύ ιππικό τους (Εταίροι, Σαρισσοφόροι ιππείς, Θεσσαλοί). Αυτή η τακτική διδάσκεται ακόμα και σήμερα στις στρατιωτικές ακαδημίες διεθνώς ως τακτική Σφύρας και Άκμωνος (εν προκειμένω Άκμων=φάλαγγα, Σφύρα=Ιππικό).

Στις καταστροφικές για το βασίλειο της Μακεδονίας μάχες στις Κυνός Κεφαλαί και στην Πύδνα, αντίθετα, η φάλαγγα χρησιμοποιήθηκε ως “οδοστρωτήρας”. Οι Ρωμαίοι διέθεταν την ψυχραιμία και την ποιότητα να οπισθοχωρήσουν μετά την πρώτη φονική για αυτούς επαφή, να παρασύρουν την φάλαγγα σε καταδίωξη και να της αντεπιτεθούν μόλις αυτή εξέθεσε τα πλευρά της και παρουσίασε ρήγματα στο μέτωπό της. Κατόπιν αυτού ακολούθησε σφαγή καθώς οι λεγεωνάριοι είχαν ασύγκριτο πλεονέκτημα στις κοντινές επαφές.

Συνοψίζοντας, για να αποτελέσει η Μακεδονική φάλαγγα στοιχείο μιας νικηφόρας συνταγής έπρεπε:

Να δίνει μάχη σε επίπεδο έδαφος χωρίς ανωμαλίες

Να υποστηρίζονται τα πλευρά της επαρκώς από ιππικό

Να οδηγείται σε ασφαλείς για αυτήν ελιγμούς και όχι σε καταδίωξη

Να διοικείται από υψηλής ποιότητας στρατηγούς και ταξίαρχους (όπως αυτοί του Αλεξάνδρου)

Να στελεχώνεται από υψηλής ποιότητας πεζεταίρους (όπως αυτοί του Αλεξάνδρου)

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση (όπως έγινε κατά τις κατακτήσεις των Ελληνιστικών βασιλείων από τους Ρωμαίους) η φάλαγγα εξέθετε τα σημαντικά μειονεκτήματά της με κίνδυνο ένας αποφασιμένος και πειθαρχημένος εχθρός (όπως οι Ρωμαίοι) να τα εκμεταλλευτεί. 

ΠΗΓΗ; arxaia-ellinika.blogspot.gr

Με ένα νέο, διαδραστικό μοντέλο του Μηχανισμού των Αντικυθήρων ανανεώνεται η έκθεση «Πλεύσις-Ναυπηγική και Ναυσιπλοΐα των Ελλήνων από την αρχαιότητα έως τους νεότερους χρόνους» στο Μουσείο Ηρακλειδών, και ειδικότερα η ενότητα που είναι αφιερωμένη στον πιο σύνθετο μηχανισμό της αρχαιότητας («Ένας αρχαίος ελληνικός υπολογιστής»).

 

 Το μοντέλο είναι σε φυσικές διαστάσεις και η κατασκευή του είναι επίχρυση. Για τις επιγραφές χρησιμοποιήθηκε ειδική, σχεδιασμένη στο χέρι γραμματοσειρά. Η βάση του μοντέλου είναι κατασκευασμένη από πεντελικό μάρμαρο (το ίδιο που χρησιμοποιούταν και στα φημισμένα αρχιτεκτονήματα της αρχαίας Αθήνας, όπως στον Παρθενώνα), ενώ στο εσωτερικό της «κρύβεται» ένας σύγχρονος μικρο-υπολογιστής, ο οποίος κινεί τα γρανάζια του Μηχανισμού. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα μπορούν να παρατηρήσουν το μοντέλο σε λειτουργία, με τη βοήθεια του προσωπικού του μουσείου.

InteractiveModelAntikytheraMechanism2

Η έκθεση «Πλεύσις-Ναυπηγική και Ναυσιπλοΐα των Ελλήνων από την αρχαιότητα έως τους νεότερους χρόνους» παρουσιάζει την ιστορία της ελληνικής πλεύσεως στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο από την προϊστορική αρχαιότητα έως τις αρχές του 20ού αιώνα, μια ιστορία ναυτικών ταξιδιών, ναυπηγικών επιτευγμάτων, διακίνησης ιδεών και τεχνολογικών εξελίξεων, μέσα από περίπου σαράντα χειροποίητα ξύλινα ομοιώματα ελληνικών πλοίων, κατασκευασμένα με παραδοσιακές μεθόδους βάσει σχεδίων και με γνήσια αυθεντικά υλικά. Δημιουργός των εκθεμάτων είναι ο Μηχανολόγος-Μηχανικός M.Sc., Μικροναυπηγός Δημήτρης Μάρας, ο οποίος έχει εντρυφήσει στη μελέτη της ναυπηγικής ιστορίας του ελλαδικού χώρου, αλλά και στην κατασκευή μικρογραφικών ομοιωμάτων πλοίων.

Στην έκθεση συμμετέχει και η ζωγράφος-χαράκτρια Μαίρη Σχοινά, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Α' Εργαστηρίου Χαρακτικής ΑΣΚΤ, με επιλεγμένα έργα της από τις ενότητες «Αιγαιίς» (Αρχαίες Ελληνικές Γραφές), «Ωδές Αιγαίου» και «Ωδές Αιγαίου τιμούν τους Πανάρχαιους Θησαυρούς των Αντικυθήρων», εμπνευσμένα από τη θάλασσα του Αιγαίου. Ακόμα, η «Πλεύσις» πλαισιώνεται από όργανα ναυσιπλοΐας, πλούσιο εποπτικό υλικό, χάρτες, βιντεοπροβολές, σχεδιαστικές επεξηγηματικές αναπαραστάσεις, καθώς και ειδικές εκδόσεις (κατάλογος εκθεμάτων και παιδικό βιβλίο γνώσεων με εκπαιδευτικές δραστηριότητες). Η Πλεύσις οργανώνεται σε χρονολογικές ενότητες με αφηγηματική αλληλουχία:

Ο πρώτος όροφος είναι αφιερωμένος στα πλοία της αρχαιότητας, από το προϊστορικό μονόξυλο έως την κλασική τριήρη και την ελληνιστική ολκάδα. Στο δεύτερο όροφο, η αφήγηση συνεχίζεται με τα πλοία του Βυζαντίου, τα πλοία-σύμβολα της Ελληνικής Επανάστασης και ολοκληρώνεται με τα παραδοσιακά σκαριά της νεότερης ελληνικής ναυπηγικής.

 Επιπλέον, η έκθεση έχει εμπλουτιστεί και με την ενότητα «Ένας αρχαίος ελληνικός υπολογιστής», αφιερωμένη στις εκατοντάχρονες ερευνητικές προσπάθειες κατανόησης του Μηχανισμού των Αντικυθήρων. Μέσα από ομοιώματα, επεξηγηματικά κείμενα, φωτογραφίες, αλλά και μια σχεδιαστική αναπαράσταση του αρχαίου εργαστηρίου των άγνωστων δημιουργών, οι επισκέπτες γνωρίζουν σημαντικούς σταθμούς της έρευνας του πιο σύνθετου μηχανισμού της αρχαιότητας (2ος-1ος αιώνας π.Χ.).

Το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου του κόσμου εντοπίστηκε ΝΔ της Κρήτης! – Αλλάζει η πορεία της χώρας!

 κοίτασμα φυσικού αερίου Κρήτης
 

Αναλύσεις των ερευνών που διεξήγαγαν οι εταιρείες PGS και Spectrum που παρουσιάστηκαν στο διεθνές Συνέδριο του Γεωλογικού Κέντρου Ερευνών του Λονδίνου (London Geological Society) στις 12 Δεκεμβρίου 2016, προσδιόρισαν με ακρίβεια τις θέσεις γεωτρητικών στόχων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο και το μέγεθος τους ξεπερνά κάθε προηγούμενη προσδοκία.

Συγκεκριμένα, νοτιοδυτικά της Κρήτης στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης και μέσα στην αβυσσική πεδιάδα του Ιονίου πελάγους υπάρχουν δύο τεράστια «αντίγραφα» του κολοσσιαίου αιγυπτιακού κοιτάσματος «Ζορ», όπου το πρώτο βρίσκεται στην επαφή των ορίων της ΑΟΖ (ή υφαλοκρηπίδας) μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος και σύμφωνα με την Spectrum είναι 10 φορές μεγαλύτερος από το «βόρειο Κυπριακό ΖΟΡ» καλύπτοντας μία επιφάνεια 5.000 km2.

Το ελληνολιβυκό κοίτασμα περιέχει τουλάχιστον 1.500 Tcf ή 43 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (Tcm)!

Εάν λάβουμε υπ’ όψη ότι το μεγαλύτερο κοίτασμα του κόσμου είναι το South-Pars του Κατάρ-Ιράν με 1.235 Tcf ή 35 Tcm με επιφάνεια 7.500 km2, τότε νοτιοδυτικά της Κρήτης βρίσκεται το Νο.1 κοίτασμα στον κόσμο Βιογενούς Φυσικού Αερίου!

Μια ανακάλυψη που μπορεί να αλλάξει τη τύχη της χώρας και να ανατρέψει όλα τα δεδομένα της οικονομικής σκλαβιάς που της έχει επιβληθεί, αν βέβαια καταφέρουν οι πολιτικές ηγεσίες να αξιοποιήσουν το κοίτασμα προς όφελος της χώρας και δεν το αρπάξουν και αυτό οι δανειστές.

Μόνο αυτό το κοίτασμα ή για την ακρίβεια μέρος αυτού του κοιτάσματος, αφού ένα μέρος του, περίπου το 60% φαίνεται να βρίσκεται μέσα στην ΑΟΖ της Λιβύης, αρκεί για την αποπληρωμή ολόκληρου του χρέους σε βάθος 15ετίας!

Και κάτι πολύ σημαντικό: Αντίθετα με τα κοιτάσματα του Αιγαίου και της Ανατολής Μεσογείου που βρίσκονται μέσα στην δυνητική ελληνική ΑΟΖ, αυτό απέχει από τις περιοχές «γεωστρατηγικής τριβής» με την Τουρκία! Εδώ πρόβλημα απειλών και διεκδικήσεων δεν υπάρχει, αντίθετα συνεργατικά με την Ιταλία και την Λιβύη, το κοίτασμα μπορεί να αποβεί και λόγω της εγγύτητάς του με την Ευρώπη σε ενεργειακό κέντρο του μέλλοντος ολόκληρης της ηπείτου.!

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη σαρώσει με σεισμικές καταγραφές νέας γενιάς όλη σχεδόν την Ανατολική Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, Λιβύης, Λιβάνου, Κύπρου & Αιγύπτου.

Επίσης η γεωφυσική Εταιρεία των ΗΠΑ «ΙΟΝ» έκαν σεισμικές καταγραφές στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης στο νότιο Ιόνιο πέλαγος μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος ενώ ταυτόχρονα επεξεργάστηκε εκ νέου μαζί με την εταιρεία Spectrum παλαιότερες σεισμικές καταγραφές στην ίδια περιοχή.

Οι δύο εταιρείες, ερμήνευσαν και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης του συνόλου των καταγραφών αυτών στο Λονδίνο.

Με δεδομένο ότι η Spectrum αναφέρει ότι οι στόχοι κοιτασμάτων «τύπου Ζορ» είναι επαναλαμβανόμενοι διατρέχοντας τα κυπριακά Οικόπεδα 10 & 11 της ExxonMobil & TOTAL μέχρι το Οικόπεδο 12 της Noble, είναι φανερό ότι οι στόχοι που διαπιστώθηκαν από την Spectrum μέσα στη λιβυκή ΑΟΖ θα μπορούσαν επίσης να επαναλαμβάνονται εντός της ιταλικής ΑΟΖ αλλά και μέσα στην ελληνική ΑΟΖ.

Τον Σεπτέμβριο δε του 2015 η ανακάλυψη με γεώτρηση του υπεργιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου Ζορ από την Ιταλική εταιρεία ΕΝΙ, οδήγησε σε σημαντικές ανατροπές του τρόπου αναζήτησης και εντοπισμού συγκεντρώσεων υδρογονανθράκων στην Μεσόγειο.

Το νέο αυτό ερευνητικό γεωλογικό μοντέλο, προσέθεσε νέες σημαντικότατες ερευνητικές γιγαντιαίες προσδοκίες κοιτασμάτων φυσικού αερίου. Να σημειώσουμε ότι μέχρι μόλις πριν ένα χρόνο οι πετρελαϊκές εταιρείες αναζητούσαν στην Ανατολική Μεσόγειο αποκλειστικά στόχους ψαμμιτικών ταμιευτήρων υδρογονανθράκων.

Παράλληλα διαπίστωσαν ότι μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ υπάρχουν τουλάχιστον άλλοι τέσσερα κοιτάσματα επιπέδου Ζορ και στον Λίβανο επιπλέον άλλοι τρία παρόμοια.

Όσον αφορά το κοίτασμα Ζορ γνωρίζουμε ότι έχει επιφάνεια 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα (km2) και περιέχει τουλάχιστον 30 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (Τcf) βιογενούς αερίου.

ΠΗΓΗ: hellas-now

OLA ELLADA

Όλα είναι Ελλάδα… Του Μ. Καλόπουλου

Για την μικρή μόνο αίσθηση του πράγματος... παραθέτω ελάχιστους ενδεικτικούς τίτλου από βιβλία που άλλα σώθηκαν ολόκληρα, άλλα αποσπασματικά και άλλα μόνο από τιτλους που διεσώθησαν. Βιβλία των παντοειδών ιαματικών γνώσεων και επιστημών που κάηκαν κυριολεκτικά εν την γενέσει τους!:
ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΩΝ ΑΓΩΓΗΣ - ΠΕΡΙ ΑΡΕΤΗΣ - ΠΕΡΙ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΤΥΧΗΣ - ΠΕΡΙ ΑΟΡΓΗΣΙΑΣ (πραότητας) ΠΕΡΙ ΑΔΟΛΕΣΧΙΑΣ (φλυαρίας) - ΠΕΡΙ ΠΟΛΥΠΡΑΓΜΟΣΥΝΗΣ - ΠΕΡΙ ΓΟΝΗΣ - ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΙΣ ΤΑ ΕΓΓΟΝΑ ΦΟΛΟΣΤΟΡΓΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΠΕΡΙ ΑΡΧΑΙΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ - ΠΕΡΙ ΙΕΡΗΣ ΝΟΣΟΥ- ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥ - ΠΕΡΙ ΑΝΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΠΕΡΙ ΟΣΤΩΝ - ΦΛΕΒΩΝ - ΑΡΤΗΡΙΩΝ - ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ ΝΕΥΡΩΝ - ΜΗΤΡΑΣ ΑΝΑΤΟΜΙΑ - ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΜΥΩΝ - ΔΙΑΙΤΗΣ - ΑΝΑΠΝΟΗΣ - ΕΥΕΞΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΜΕΛΑΙΝΗΣ ΧΟΛΗΣ - ΠΕΡΙ ΣΦΥΓΜΩΝ - ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΣ ΣΦΥΓΜΩΝ - ΠΕΡΙ ΠΥΡΕΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΔΥΣΠΝΟΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΤΡΟΜΟΥ ΡΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΠΑΣΜΩΝ - ΠΕΡΙ ΜΑΡΑΣΜΟΥ - ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ ΟΓΚΩΝ
ΠΕΡΙ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ - ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΔΟΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΟΞΕΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΓΟΝΟΡΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΑΝΑΤΟΜΗΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΟΡΙΩΝ - ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ - ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΓΜΑΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΕΠΙΔΕΣΜΩΝ - ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΝ ΝΕΦΡΟΙΣ ΠΑΘΩΝ - ΠΕΡΙ ΕΠΙΔΗΜΙΩΝ
ΠΕΡΙ ΔΙΑΝΟΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΝ ΤΗ ΨΥΧΗ ΠΑΘΩΝ - ΠΕΡΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΤΡΟΠΩΝ - ΠΕΡΙ ΚΑΛΟΥΣ
ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ - ΠΕΡΙ ΔΙΟΠΤΡΑΣ - ΠΕΡΙ ΜΕΤΡΩΝ - ΠΕΡΙ ΗΛΕΚΤΡΟΥ - ΠΕΡΙ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ - ΟΥΡΑΝΟΥ - ΧΡΩΜΑΤΩΝ - ΠΕΡΙ ΖΩΩΝ ΓΕΝΕΣΕΩΣ - ΠΕΡΙ ΦΥΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΕΝΥΠΝΙΩΝ.
ΠΕΡΙ ΝΕΟΤΗΤΟΣ ΓΗΡΑΤΟΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ - ΠΕΡΙ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΒΡΑΧΥΒΙΟΤΗΤΟΣ - ΠΕΡΙ ΜΝΗΜΗΣ - ΠΕΡΙ ΚΟΣΜΟΥ - ΠΕΡΙ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ - ΠΕΡΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΟΝΟΜΑΤΟΠΟΙΙΑΣ - ΠΕΡΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΑΣΤΕΪΣΜΟΥ - ΕΙΡΩΝΕΙΑΣ - ΣΑΡΚΑΣΜΟΥ - ΠΕΡΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ.
Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε έτσι γεμίζοντας σελίδες ολόκληρες. Ο κατάλογος αυτός που θυμίζει παρέλαση αρχαιοελληνικού πνευματικού κάλλους, δεν έχει κυριολεκτικά τέλος!
Αυτόν τον πολιτισμό, που μοιάζει να είναι σημερινός κατέστρεψαν οι ορδές της σωτηριομανίας! Έκαψαν τις βιβλιοθήκες έκλεισαν τις σχολές, τα θέατρα και τα ασκληπιεία, εξόντωσαν γιατρούς και δάσκαλους!