logo

fb youtube rss

Σύνδεση




Επιτέλους κάποιοι τα λένε χύμα για τον ελληνοχριστιανισμό στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο  
Ψήφισμα για την Γενική Συνέλευση της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α.
www.12830.gr/Forum/arthrografia/pshfisma-gia-thn-genikh-syneleysh-ths-filosofikhs-sxolhs-tou-e.k.p.a./ για την Γενική Συνέλευση της Φιλοσοφικής Σχολής του
Εθνικού καί Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, της 9ης
Νοεμβρίου 2.005.

Ψήφισμα

Αξιότιμοι συμφοιτητές, αξιότιμες συμφοιτήτριες

Βρισκόμαστε σήμερα, εδώ, για να αποφασίσουμε για τα μείζονα θέματα
που αφορούν την Σχολή μας καί το μέλλον μας.
Επειδή λοιπόν φοιτώ σε αυτήν την Σχολή καί δονούμαι από το όνομά της
καί μόνον επειδή το σκέπτομαι, ήλθα σήμερα εδώ για να μιλήσω για
κάποια πράγματα, τα οποία κανείς καί καμμία ως τώρα δεν μίλησε είτε
επειδή φοβάται είτε επειδή συμφωνεί με αυτά.
Όμως εγώ θα ομιλήσω για αυτά τα πράγματα, πιστεύοντας ότι κατ’ αρχάς
όπως λέγει ο Ανδρέας Κάλβος «Θέλει αρετήν καί τόλμην η ελευθερία»,
αλλά καί ακόμη επειδή όπως λέγει καί ο Διονύσιος Σολωμός, ο Εθνικός
Ποιητής μας, «Εθνικόν είναι ό,τι είναι αληθές».
Ξέρω ότι αυτά που θα πω άλλους θα δυσαρεστήσουν, άλλους θα
προβληματίσουν καί άλλους θα ευχαριστήσουν, αναλόγως των ιδεών καί
της ηθικής καθενός.
Ωστόσο, οφείλω να τα πω, ακόμη καί για έναν άλλο λόγο.
Αυτός είναι ο λόγος της υποχρέωσης κάθε πατριώτη καί δημοκράτη, διότι
αυτά τα δύο είναι αρρήκτως συνδεδεμένα μεταξύ τους, να αγωνίζονται
για μία καλύτερη κοινωνία, δηλαδή για το καλό του λαού, στον οποίον
ανήκει.
Αφού λοιπόν είπα για το ποιοί λόγοι με ωθούν να μιλήσω, ήλθε η ώρα να
μπω στο θέμα της ομιλίας μου.
Σήμερα λοιπόν, θα μιλήσουμε για το μέλλον της Σχολής καί της Παιδείας
γενικότερα, επειδή αφενός είμαστε μελλοντικοί καθηγητές καί άρα όσα
θα πούμε αφορούν στην ουσία το μέλλον μας, αλλά καί γιατί πολλοί δεν
τα αποκαλύπτουν, αλλά τα αποκρύπτουν.
Αυτά είναι τα εξής σαφή:
1) Συζητούμε πολλές φορές για την συνθήκη της Μπολώνιας καί την
συνθήκη της Πράγας, ή όλες τις άλλες συνθήκες που ομιλούν για ενιαία
ανώτατη ευρωπαϊκή εκπαίδευση, ή για δίδακτρα στα πανεπιστήμια καί
για πολλά άλλα παρόμοια.
Συμφωνώ ότι αυτά είναι πολύ σημαντικά θέματα καί προθυμοποιούμαι να
ψηφίσω το καλύτερο πλαίσιο σχετικώς με αυτά τα θέματα.
Όμως το ερώτημα είναι τί είναι σπουδαιότερο; Αν η πανεπιστημιακή
εκπαίδευση θα είναι ενιαία, έχει μεγαλύτερη σημασία, ή αν η σημερινή
παιδεία προωθεί την θέση του «Ελληνοχριστιανισμού»;
Πότε θα απαντήσουμε ως μελλοντικοί επιστήμονες, ως φοιτητές, ως
Πολίτες, στο θεμελιώδες ερώτημα τί παιδεία καί τί ιδέες θα πρέπει να
προωθήσουμε;
2) Η Σχολή μας κατά πόσον είναι φιλοσοφική κατ’ ουσίαν καί όχι
τύποις;
3) Πότε θα αποφασίσουμε να ζητήσουμε την κατάργηση των
καταλοίπων του προσφάτου δικτατορικού καθεστώτος της Ελλάδας;
Καί εξηγούμαι σαφώς.
Μία γνήσια φιλοσοφική σχολή, δεν μπορεί να κάνει κάποια πράγματα
που είναι ασυμβίβαστα με τον χαρακτήρα της ως φιλοσοφική.
Δηλαδή:
1) Δεν μπορεί μία γνήσια φιλοσοφική σχολή, ιδίως όταν είναι
Ελληνική, να έχει αναρτημένες τις χριστιανικές εικόνες μέσα στις
αίθουσες.
Αν οι χριστιανοί θέλουν να πιστεύουν εκεί, είναι δικαίωμά τους καί
καλώς πράττουν, αν έτσι νομίζουν.
Όμως, δεν έχουν το δικαίωμα να υποχρεώνουν τόσο εμένα όσο καί
άλλους φοιτητές, να μπαίνουμε για μάθημα σε αίθουσες που έχουν
χριστιανικές θρησκευτικές εικόνες.
Ειδάλλως, ας έχουμε το δικαίωμα καί οι άλλοι φοιτητές, να διδασκόμαστε
σε αίθουσες χωρίς χριστιανικές εικόνες.
Είναι ανήθικο αυτοί που έκλεισαν το 529 τις φιλοσοφικές σχολές στην
Αθήνα, με κυριότερη αυτήν του Πλάτωνα, σήμερα να αναρτούν στον
χώρο που διδάσκονται τα έργα του, όπως καί των άλλων στοχαστών,
τις χριστιανικές εικόνες.
2) Δεν μπορεί μία φιλοσοφική σχολή να ρυθμίζει τις θρησκευτικές
διακοπές της, σαν να υπάρχουν μόνον οι χριστιανοί. Όπως οι χριστιανοί
θέλουν να έχουν διακοπές τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα τους, θεωρώ ότι
στα πλαίσια της Ισονομίας καί της Δημοκρατίας πρέπει να έχουν όλοι οι
φοιτητές τις θρησκευτικές διακοπές τους, όποτε τις έχει καί η θρησκεία
τους, ή να μην υπάρχουν καθόλου θρησκευτικές διακοπές.
Αν ο χριστιανός συμφοιτητής μου έχει το δικαίωμα να έχει διακοπές τα
Χριστούγεννα ή το Πάσχα, γιατί εγώ ο δωδεκαθεϊστής να μην έχω τις
διακοπές μου κατά τις εορτές της θρησκείας μου;
3) Δεν μπορεί η εκάστοτε εξεταστική να ρυθμίζεται με βάση τις
επιθυμίες μόνον των χριστιανών.
Καί σας καταγγέλλω ότι οι εξεταστικές του θερινού εξαμήνου
ρυθμίζονται με τέτοιον τρόπο που εξυπηρετεί την απόδραση των
χριστιανών για το τριήμερο του «Αγίου Πνεύματος».
Αν λοιπόν αυτοί θέλουν τέτοιες διακοπές, τότε απαιτούμε καί εμείς οι
δωδεκαθεϊστές, το ίδιο δικαίωμα.
4) Ακόμη, τα μαθήματα χαράσσονται με βάση την επιβαλλομένη
«Ελληνοχριστιανική» θεώρηση.
Ενδεικτικώς, αναφέρω ότι στο Τμήμα Ιστορίας καί Αρχαιολογίας που
φοιτώ, υποχρεώνομαι να διδαχθώ για να πάρω το πτυχίο μου, ως
υποχρεωτικά μαθήματα, είτε αυτά είναι μαθήματα βάσης, είτε λέγονται
κάπως αλλιώς, βυζαντινή ιστορία, βυζαντινή φιλολογία, βυζαντινή
αρχαιολογία, καθώς καί ιστορία της τέχνης.
Καί θα ερωτήσετε δικαίως, γιατί το καταγγέλλω αυτό;
Πρώτα-πρώτα, αυτό το κράτος, που κάποιοι ονομάζουν «Βυζάντιο», ενώ
το κανονικό όνομά του ήταν Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος, ήταν τόσο
μισάνθρωπο καί μισελληνικό, ώστε ο Διδάσκαλος του Ελληνισμού καί
Εθνικός Διαφωτιστής μας Αδαμάντιος Κοραής, να το απορρίψει.
Όσοι διαβάσουν την αδογμάτιστη ιστορία αυτού του κράτους, θα δουν
ότι είναι γεμάτη με καταστροφές της Ελλάδας καί σφαγές των Ελλήνων
από τους χριστιανούς αυτοκράτορες καί την εκκλησία.
Όμως κανείς δεν τα λέγει αυτά.
Οι καταστροφές ναών, πόλεων, βιβλιοθηκών, έργων τέχνης από τους
χριστιανούς ήταν συνεχείς.
Ο Ελληνισμός επιβίωσε ενάντια σε αυτήν την λαίλαπα. Καί είναι άθλος
του.
Αλλά επειδή μπορεί να αμφιβάλλετε, όπως καί είναι λογικό, επειδή δεν
μας τα λένε αυτά στο σχολείο, δεν έχετε παρά να διαβάσετε το βιβλίο του
Γερμανού ιστορικού Καρλ-Χάϊντς Ντέσνερ, με τον τίτλο «Η εγκληματική
Ιστορία του χριστιανισμού», εκδόσεις Κάκτος, που περιλαμβάνει όλα τα
χριστιανικά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, από την επικράτηση του
χριστιανισμού καί εξής.
Αλλά εγώ θα αναφέρω μερικά εγκλήματα στην παρούσα ομιλία μου, τα
οποία ποτέ δεν καταδίκασε η χριστιανική θρησκεία.
359: Στην Σκυθόπολη, σημερινή Μπεθσάν στα σύνορα Ισραήλ-Συρίας,
στήνονται τα πρώτα στρατόπεδα θανάτου στην παγκόσμια ιστορία.
Καί ο Χίτλερ, μαθητής αυτών των χριστιανών ήταν.
391: Ο πατριάρχης Θεόφιλος Αλεξανδρείας, καίει το Σεραπείο, που ήταν
ταυτοχρόνως ιερό του Θεού Σεράπιδος στην Αλεξάνδρεια καί μία από τις
μεγαλύτερες βιβλιοθήκες εκείνης της εποχής.
395-396: Ο χριστιανός Αλάριχος, με την συγκατάθεση του Ρουφίνου,
επιτρόπου του Αρκαδίου καί του Ονωρίου, γιων του Θεοδοσίου Α΄,
εισβάλλει με τους Βησιγότθους του στην Ελλάδα καί τα καταστρέφει
όλα. Ο ιστορικός Ζώσιμος αναφέρει ότι τους άνδρες τους θανάτωναν από
την εφηβεία καί πάνω.
415: Με την προτροπή, ή κατ’ άλλη εκδοχή ανοχή, του πατριάρχη της
Αλεξανδρείας Κυρίλλου, ανιψιού του Θεοφίλου, δολοφονείται η μεγάλη
φιλόσοφος, μαθηματικός καί αστρονόμος Υπατία η Αλεξανδρινή, λίγο
πριν από το χριστιανικό Πάσχα.
Οι πηγές της εποχής, αναφέρουν ότι καθώς η Υπατία περπατούσε στον
δρόμο, συνελήφθη από τους χριστιανούς, οδηγήθηκε στην πατριαρχική
εκκλησία Άγιος Μιχαήλ, όπου οι χριστιανοί την έκοψαν κομμάτια, τα
οποία περιέφεραν στους δρόμους, ενώ στο τέλος τα μάζεψαν καί τα
έκαψαν μαζί με τα βιβλία της.
482-488: Εξεγέρσεις των Ελλήνων Μικρασιατών κατά των χριστιανών.
562: Ο Ιουστινιανός διατάσσει μαζικές συλλήψεις, διαπομπεύσεις,
φυλακίσεις, βασανιστήρια καί εκτελέσεις κατά των Ελλήνων εθνικών,
επειδή αρνήθηκαν να γίνουν χριστιανοί καί απέρριψαν το τρίμηνο
τελεσίγραφό του, όπως αναφέρουν πηγές της εποχής.
Αυτά είναι μερικά ιστορικά γεγονότα, ενώ θα μπορούσα να παραθέσω
καί πολλά άλλα ακόμη.
Αλλά ακόμη καί μόνον το κλείσιμο της Πλατωνικής Ακαδημίας καί των
άλλων φιλοσοφικών σχολών στην Αθήνα, από τον Ιουστινιανό, είναι
ακόμη μία απόδειξη του ανθελληνισμού αυτού του κράτους που κάποιοι
ονομάζουν «Βυζάντιο».
Αλλά αυτά τα γεγονότα, δεν μας τα διδάσκουν εδώ στο πανεπιστήμιο,
διότι βλέπετε, υπάρχει η «Ελληνοχριστιανική» θεώρηση.
Αυτά τα αδιαμφισβήτητα γεγονότα, δεν εμπίπτουν στην «Βυζαντινή»,
αλλά στην Ελληνική Μεσαιωνική ιστορία, που κανείς δεν μας την
διδάσκει. Καί το σύστημα δεν προτίθεται να διδάξει τέτοιες αλήθειες,
διότι θα καταρρεύσει.
Ακόμη, υπάρχουν καί άλλα πράγματα εξίσου σημαντικά.
Αφήνω την «Βυζαντινή» ιστορία καί πηγαίνω στο θέμα της λεγομένης
ιστορίας της τέχνης που μας διδάσκουν.
Το ερώτημά μου είναι σαφές: Τί θα πει ιστορία της τέχνης;
Είναι γενικόλογο.
Γιατί δεν το προσδιορίζουν;
Αφού μας κάνουν την χριστιανική τέχνη μόνον, γιατί δεν το ονομάζουν
το μάθημα «ιστορία της χριστιανικής τέχνης», ώστε να ξέρουμε τί θα
μας διδάξουν;
Αλλά ακόμη, θέλω να ερωτήσω καί κάτι σπουδαίο.
Μας λένε ότι για να πάρουμε το πτυχίο, οφείλουμε να
παρακολουθήσουμε ορισμένο αριθμό μαθημάτων. Δεκτόν.
Όμως γιατί να μην έχουμε το δικαίωμα να επιλέγουμε το περιεχόμενο του
μαθήματος;
Εξηγούμαι.
Λέγεται το μάθημα «ιστορία της τέχνης»; Δεκτόν. Να το
παρακολουθήσω. Αλλά το τί τέχνη θα διδαχθώ, αρχαία Ελληνική,
Ρωμαϊκή, Αιγυπτιακή, Κινέζικη, Προκολομβιανή της Αμερικής, με
ενδεχόμενη επιλογή από Μάγιας, Ίνκας, Ολμέκους, Τολτέκους, Αζτέκους,
ή τους Άραβες, δεν νομίζω ότι θίγει το πανεπιστήμιο σε κάτι.
Αντιθέτως θα το εμπλουτίσει.
Όπως επίσης, το ποιά τέχνη θα διδαχθώ, από το θέατρο, την ποίηση,
τον χορό, την λογοτεχνία, την γλυπτική, την αρχιτεκτονική, ή καί την
μουσική, ούτε αυτό θίγει ή επηρεάζει τους άλλους.
Σε αυτό το σημείο πιστεύω ότι η παιδεία μας θα πρέπει να εμπλουτισθεί
με νέα γνωστικά αντικείμενα.
Καί βεβαίως, θεωρώ δικαίωμα κάθε φοιτητή ή φοιτήτριας να μπορεί να
εξαιρεθεί από την όποια άλλη τέχνη δεν του ή της αρέσει. Χωρίς πολλές
διατυπώσεις.
Αυτά τα σημαντικά στοιχεία είχα να πω καί να καταθέσω στην σημερινή
συνέλευση, ώστε να εγείρω τις συνειδήσεις σας καί την δημοκρατική καί
αγωνιστική οπτική σας.
Σημειώνω τελειώνοντας, ότι αυτό το ψήφισμα, δεν αποκλείει αλλά
συμπληρώνει την συζήτηση για τα θέματα της Παιδείας μας.
Ελπίζω κάτι να κατάφερα σήμερα, αν καί αυτό εξαρτάται από εσάς.
Μετά από όλα αυτά, συνοψίζω τα ζητούμενά μας από την Παιδεία:
1)Απόσυρση των χριστιανικών εικόνων από τις αίθουσες.
2)Κατάργηση της προνομιακής θέσης των χριστιανών για τις
θρησκευτικές διακοπές καί αργίες. Ή όλοι οι φοιτητές θα έχουν
θρησκευτικές διακοπές, λόγω της θρησκείας τους ή κανείς. Η
μονομερής ύπαρξη τέτοιων διακοπών για χάρη των χριστιανών είναι
ανήθικη καί ρατσιστική-φονταμενταλιστική.
3)Μετατροπή των χριστιανικών μαθημάτων από υποχρεωτικά σε
προαιρετικά, με ταυτόχρονη διδασκαλία καί μαθημάτων ιστορίας,
τέχνης, φιλολογίας καί αρχαιολογίας για άλλες θρησκείες καί άλλους
πολιτισμούς.
4)Αποκήρυξη του Ελληνοχριστιανικού ιδεώδους από την δημόσια
εκπαίδευση.
5)Θέσπιση της Ελληνικής Μεσαιωνικής Ιστορίας, η οποία
αντιδιαστέλλεται από την «Βυζαντινή». Διδασκαλία των χριστιανικών
εγκλημάτων κατά του Ελληνισμού, από τους χριστιανούς.
6)Αγώνας σε όλα τα επίπεδα για την υλοποίηση των
προαναφερομένων σημείων, καθώς καί όλων όσων ακόμη κριθούν
απαραίτητα.

Με εξαίρετη τιμή

Αντίοχος Αχαρνεύς

Υ.Γ.: Για την ιστορία το ψήφισμά μου απερρίφθη από την
Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας(Π.Κ.Σ.), η οποία πρόσκειται στο
Κ.Κ.Ε. καί η οποία διέθετε την πλειοψηφία στην συγκεκριμένη
συνέλευση.
Αυτά προς γνώση καί συμμόρφωση.