logo greatlie kalopoulos

fb youtube rss

Σύνδεση

Εγγραφή


mhtis-athina mhtis athina bac

 

                      Η ιστορία της Νοημοσύνης
                                Μήτις - Αθηνά

                                     και
                            Οδυσσειακό πνεύμα

Οι ερωτήσεις παγκoσμίου ενδιαφέροντος, στις οποίες φιλοδοξεί να απαντήσει το βιβλίο αυτό είναι: Γιατί ο κάποτε πανίσχυρος ελληνισμός, αιώνες τώρα βρίσκεται πεσμένος στο "καναβάτσο" (πάτωμα) της ιστορίας; Ποια μπορεί να είναι η αιτία που οι Έλληνες δεν κατάφεραν ν’ αποκτήσουν διαχρονικό, ενιαίο και ισχυρό διοικητικό κέντρο;
Για πρώτη φορά, στο βιβλίο αυτό θα δείτε: Ποιος είναι ο Οδυσσέας και γιατί αποτελεί το κορυφαίο υπόδειγμα διοικητικής αξιοσύνης. Ποια η σχέση του με την ιδεο-θεά της νοημοσύνης Αθηνά και γιατί αυτή η κορυφαία, θεολογική σύλληψη των Ελλήνων, αντί να αποτελέσει εθνικό κέντρο διοικητικής συσπείρωσης… απαξιώθηκε απ’ τους ίδιους τους δημιουργούς της!
Θα απολαύσετε δεκάδες αλληγορικούς μύθους, που για πρώτη φορά ερμηνεύουν το διοικητικό μεγαλείο της πλέον πάνοπλης θεάς πολέμου και ειρήνης. Θα ξεναγηθείτε στην γέννηση και στην ενηλικίωση της μεσογειακής νοημοσύνης, αλλά και στην παράδοξη απαξίωσή της, με αποτέλεσμα την διοικητική παρακμή των Ελλήνων και την απομάκρυνσή τους απ’ το οδυσσειακό πνεύμα της πανουργίας! Η αναλυτική πολυχιλιόχρονη φυσιολατρία των Ελλήνων, και η συνοπτική εξιστόρησή της, με 2.500 παραπομπές στην ελληνική γραμματεία, θα σας συναρπάσουν.
Τα 400 (τα περισσότερα καινοφανή) επίθετα και προσωνύμια της ιδεο-θεάς Αθηνάς, θα ανασυνθέσουν ανάγλυφα το εκπληκτικό προφίλ της. Θα δείτε ότι πρόκειται για τον πλέον δαιδαλώδη, πολύχρωμο, ανάγλυφο και πολυσήμαντο μυθολογικό πίνακα ιδεών, που έφτιαξε ποτέ ανθρώπινη διάνοια! Πρόκειται κυριολεκτικά για το ιχνογράφημα της απολεσθείσης ελληνικής πανουργίας!
Η κατανόηση του μύθου λοιπόν, είναι μια ιερή κληρονομιά. Μια μυστηριακή χρονο-πύλη, που επιτρέπει την συνάντησή μας με την αρχέγονη πολύπαθη και πολύτιμη ιστορία της νοημοσύνη μας! Γι’ αυτό, το άγγιγμα του μύθου μπορεί να μας ευεργετήσει, δίνοντάς μας νέες αφετηρίες σκέψης και ανάστημα γιγάντων στις ασήμαντες αναζητήσεις μας.
Μ. Καλόπουλος
Μπορείτε να αποκτήσετε το βιβλίο αυτό τηλεφωνώντας στο τηλ.: 2310 - 770 100 ή στέλνοντας την πλήρη διεύθυνσή σας στο: E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 Τι ακριβώς λάτρευαν οι πρόγονοί μας;

 

Γίνεται λοιπόν ολοένα σαφέστερο, πως η μακροχρόνια επαφή των μεσογειακών ανθρώπων, με τις διαφορετικές όψεις του φυσικού περιβάλλοντος, δεν δημιούργησε μόνο την ενδιαφέρουσα "μυθ-ιστορία" των τεσσάρων αυτών διακριτών θεολογικών εποχών, (Ωκεανού-Ουρανού-Κρόνου-Ζηνός), αλλά η θεολογία τους αυτή, κορυφώνεται με μια αυξανόμενη κατανόηση της φυσικής τάξης, που τελικά οδήγησε τους ανθρώπους αυτούς, σε νέους δρόμους "ορθής" (άρα και επιστημονικής) ιερής εκτίμησης, των κύκλων και των μυστικών της ζωής!
Έτσι λοιπόν εκ του ασφαλούς συμπεραίνουμε, πως απ’ την υπέρ-τατη θεά και πολυπρόσωπη Μητέρα Γη, στο μυαλό των μεσογειακών ανθρώπων, γεννιέται ο πλέον αξιότιμος θεός της ζωής, ο Ζήνας, που αντιπροσωπεύει… πάνσεπτη, πανίερη και ενθρονισμένη… την ίδια την έννοια της ζωής! Με τους ολοσέβαστους νόμους της σποράς, της γονιμοποιούς έλξης, της γέννησης, καθώς και όλους τους κύκλους της ζωής (κρυφούς και φανερούς) και φυσικά της αναπότρεπτης φθοράς και του θανάτου. Μάλιστα οι διάφορες εκδοχές του Ζηνός, δεν είναι άλλες απ’ τα ονομαστά παιδιά του, με γενέθλιο αποκορύφωμα (όπως θα δούμε) αυτό της Αθηνάς!

Παρ’ όλα αυτά, πολλοί είναι αυτοί που με πείσμα επιμένουν στον δήθεν γελοίο πολυθεϊσμό των Ελλήνων, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για πολυωνυμία του θείου και όχι για αυθαίρετο, ασυνάρτητο πολυθεϊσμό! Το παρακάτω όμως απόσπασμα, δεν αφήνει καθόλου περιθώρια αμφιβολίας: «Και γαρ μίαν μορφήν έχουσιν οι θεοί, πολλοίς δε ονόμασι καταμερίζονται (μία μορφή λοιπόν έχουν οι θεοί, σε πολλά δε ονόματα μοιράζονται) αλλά και Γη, η των πολλών ονομάτων μορφή μία: Λέγεται γαρ ου μόνον Θέμις και Γαία αλλά και Ζείδωρος και Βότειρα (τρέφουσα, βόσκουσα) και Βωτιάνειρα. Άλλως, το θείον φύσει μεν εστιν εν, ονόμασι δε πολυμερώς». Scholia In Aeschylum (009) Pr.209.4-13. Δηλαδή: «Όπως και η πολυώνυμη Γη, μια έχει μορφή: αλλά αποκαλείται όχι μόνο Θέμιδα και Γαία, αλλά και Ζωοδότρα, Τροφός και Ανδροτρόφα. Για να το πούμε και αλλιώς, το θείον κατά φύση είναι ένα, ονομάζεται δε πολυμερώς». Scholia In Aeschylum (009) Pr.209.4-13. «Γαία, πολλών ονομάτων μορφή μία». Aeschylus Trag. Prometheus vinctus 210.
Μετά απ’ αυτό, χρειάζεται κανείς πολύ μεγάλες δόσεις κακεντρέχειας, για να μετονομάσει τους Έλληνες, από ευφυείς, αγνούς φυσιολάτρες, σε προχειρόδοξους ειδωλολάτρες!